איך להיות גמיש \ ה יותר? למה חשוב לעשות מתיחות? האם גמישות קריטית לכושר? באיזה אופן שיפור הגמישות של הגוף חשוב? קבלו אימון מתיחות וגמישות – אימון כושר קצר אונליין לבריאות הגוף והארכת השרירים בגוף.

איך להיות גמיש \ ה יותר? למה חשוב לעשות מתיחות? האם גמישות קריטית לכושר? באיזה אופן שיפור הגמישות של הגוף חשוב? קבלו אימון מתיחות וגמישות – אימון כושר קצר אונליין לבריאות הגוף והארכת השרירים בגוף.

טווח תנועה תקין עוזר לשמור על בריאות וחיוניות הגוף. ככל שחולפות השנים, הגוף נשחק וכך גם טווח התנועה שהולך וקטן ומצטמצם, אלא אם אנחנו דואגים לתחזק אותו ולוודא שלא תהיה ריגרסיה. ככל שהגיל מתקדם כך ההשפעה על הרצועות והשרירים שלילית יותר. ניתן לשמר את הגמישות ואפילו לשפר אותה בכל גיל, עם זאת, ככל שנעבוד על הגמישות בגיל צעיר יותר, יהיה לנו קל יותר להגיע למטרה ולשמר אותה בלי להקדיש זמן רב מידי לשיפור היכולות. חוסר גמישות בגוף יקשה לנהל אורח חיים בריא ותקין ויגרום ליותר כאבים בגוף.

הדרך לשמור על טווח תנועה תקין היא לבצע מתיחות מועילות ויעילות שמאתגרות את הגוף, מותחות ומאריכות אותו ומשפיעות על המתח השרירי בגוף. גמישות קריטית לכושר, היא, למעשה, מרכיב מאוד חשוב בכושר הגופני.

נהוג לחשוב שגמישות מתייחסת רק לאורך השריר אבל זה לא מדוייק כי גמישות גם קשורה למבנה השלד שלנו, וגם הרצועות והגידים בגוף משפיעים על טווח התנועה שלנו והם יכולים להגדיל או להגביל אותו. אז כל גוף יכול להגיע למקסימום יכולת שלו אגב לקיחת כל הגורמים האלו בחשבון.  

מומלץ לבצע מתיחות בתחילת אימון, בסוף אימון וגם תוך כדי אימון במידה ועובדים חזק על אזור מסויים בגוף. למשל, אם עובדים חזק על צד הגוף, מומלץ מיד לאחר מכן למתוח את אותו אזור. המתיחה הזאת גם תתרום להארכת השריר. מומלץ גם לבצע מתיחות במהלך היום, מתי שמתחשק ונוח לנו. במצבי מתח- המתיחות עוזרות להרגיע את הגוף ולהפחית את המתח בו, ואם אתם מתקשים להירדם, מתיחות בהחלט יכולות לעזור בהרגעת הגוף, הכנת הגוף לשינה ושיפור איכות השינה כי המתיחות מפחיתות את המתח בשרירים. המתיחות תורמות גם לשיפור הזרמת הדם לכל רקמות הגוף ויהוו סוג של הרפיה.

למה, בעצם, כדאי לבצע מתיחות באימון? אימון כושר גורם לשרירים להתכווץ, שזה נהדר, אבל יותר נהדר גם למתוח את השרירים אחרי שהם התכווצו ובכך לשמור על אורך מתח השריר ואף להאריך את השריר. רצוי לבצע חימום קל בגוף לפני שמתחילים עם המתיחות משום שעליה בחום השריר מרככת אותו ובכך מאפשרת לו להימתח טוב יותר.

ואם אתם תוהים כל כמה זמן כדאי לבצע מתיחות, אז נהדר לבצע מתיחות אפילו על בסיס יומי כדי לשפר את הגמישות ואת טווח התנועה. כמובן שגם פעמיים או שלוש פעמים בשבוע יעשו עבודה, אך השתדלו להתמיד כי הפסקה ארוכה מדי יכולה להביא לריגרסיה.

אם אתם חשים בכאב בגוף ובתוך זה גם בשרירים, בצעו מתיחות עדינות ומתונות בלי להגיע לנקודה בה הכאב מורגש. בצעו את המתיחה בצורה איטית ולא במהירות שכן תנועה מהירה מדי עלולה לגרום לפציעה.

במידה ואין כאב בגוף, בצעו את המתיחה עד הנקודה המקסימלית בה אתם מרגישים שהגוף נמתח היטב, תחושו את נקודת המתח, אך בשום אופן אל תגיעו למקום בו מורגש כאב. לאחר המתיחה הרפו את הגוף לחלוטין. מומלץ להישאר במתיחה לפחות 30 שניות. יש לעיתים נטיה לעצור את האוויר בזמן ביצוע המתיחה וזה לא טוב, נהפוך הוא. נשמו עמוק כשאתם מגיעים למתיחה המקסימלית. קחו אויר מהאף והוציאו מהפה. עם הוצאת האויר, ודאו שאין מתח באזורים לא רלבנטיים למתיחה. למשל, ודאו שאין מתח בצוואר או בכתפיים. נשימה טובה תהפוך את המתיחה למועילה יותר.

קבלו אימון מתיחות שמשלב בתוכו תחילה חימום קל כדי לחמם ולהכין את השרירים ולאחר מכן מתיחות שמתמקדות בגמישותו החשובה של הגב וגמישות שרירי הרגליים. התרגילים בסרטון פשוטים לביצוע כדי שכל אחד ואחת יוכלו לבצעם ללא תסכול. ככל שתבצעו את המתיחות יותר ובוודאי שעל בסיס יומי, תראו שיפור משמעותי.

בהצלחה.

שתפו:

צרו קשר

מאמרים נוספים

מתיחות לגב – מה עושים כשהגב כואב בבוקר? איזה מתיחות עוזרות לשחרור הגב? קבלו אימון כושר קצר אונליין בן 2 דקות שכדאי לעשות אם כואב לכם הגב בבוקר להפחתת כאבי גב.

כאבי גב הם סיבה שכיחה ביותר לפנייה לרופא, בעיקר כאבי גב תחתון. למען האמת 80% – 90% מאיתנו יסבלו מכאבי גב בשלב מסויים בחיים. יש

למה חשוב להתמיד בפעילות ספורטיבית בתקופת מבחנים? כיצד פעילות גופנית יכולה לסייע בהורדת מתח לפני בחינה? וכיצד היא תורמת לריכוז? מה הקשר בין ספורט והצלחה בלימודים? איך ספורט מועיל לזיכרון? למידה דרך תנועה היא דרך מנצחת ללמוד בצורה הטובה ביותר. על חשיבות של פעילות גופנית בזמן לימודים – כאן בכתבה.

כשלומדים לבחינה, כל בחינה, ובעיקר כשמדובר בלמידה ממושכת לבחינה כמו למידה לבחינות לשכת עורכי הדין או בחינות בלימודי רפואה, תואר ראשון וכן הלאה, המתח גדול

חיזוק רצפת האגן: איך מחזקים את שרירי רצפת האגן?  למה כל כך חשוב לחזק את שרירי רצפת האגן? קבלו אימון כושר קצר אונליין ובו תרגילים שיעזרו לחזק את שרירי רצפת האגן.

רצפת האגן (שנקראת גם- קרקעית האגן) היא האזור החבוי בין הרגליים והיא, למעשה, רצפה לאיברים רבים שנמצאים בסמוך אליה ומעליה. היא מורכבת מרקמת חיבור, עצבים,

אימונים קצרים – עדיף קצת מכלום והקצת הזה יעשה לכם טוב. קבלו אימוני כושר קצרים אונליין. כמה קצרים? 3 דקות בלבד! מצאו לכם 3 דקות ביום כמה פעמים ביום שתוכלו ותשדרגו את חיייכם.

ידוע שבתקופות מאתגרות יותר, קשה לנו להביא את עצמנו להזיז את הגוף ולהתאמן. התחושה היא שכל מה שהגוף והנפש רוצים זה מנוחה. כבר זמן רב