איך להתמיד באימוני כושר? קבלו 5 טיפים מסוג אחר

איך להתמיד באימוני כושר? קבלו 5 טיפים מסוג אחר

איזה כיף לקבל החלטה שזהו, מהיום אנחנו משקיעים בעצמנו, בגוף ובבריאות שלנו ומתחילים להתאמן. וכמה מבאס לגלות שלא תמיד פשוט אחרי שכבר קיבלנו את ההחלטה, גם ליישם אותה😊 משמעות ההחלטה היא, למעשה, הבעת רצון לשינוי, שינוי טוב, שינוי חיובי וחיוני, שינוי שאנו חייבים אותו ושאנחנו יודעים, ללא צל של ספק, שהוא חשוב ויעשה לנו מדהים. אז אם היתרונות כל כך ברורים, למה כל כך קשה לפעול ולהתחיל?

הכל מתחיל ונגמר בהבנה שמדובר בשינוי- בתהליך של ממש שיביא לשינוי. הרצון לבדו אינו מספיק. כמה קשה לשנות הרגלים, דפוסי התנהגות, שגרה יומיומית. כמה אנחנו לפעמים עייפים וכמה קשה להכניס ללו”ז שלנו משהו חדש שלא תמיד אנחנו בוחרים בו כי יש לנו תשוקה אליו אלא כי זה מחוייב המציאות.

לא לכולם יש תשוקה להתאמן, אז אם אין את התשוקה שדוחפת קדימה, מאוד לא פשוט ליצור את השינוי המיוחל. נכון שהרבה יותר פשוט “להתעפץ” מול הטלוויזיה, או להתעסק עם הנייד ולגלול בו לנצח או סתם פשוט לנוח ולא לעשות כלום? הכי קל ולעיתים גם הכי כיף ומפתה. אבל אז, מה יהיה עלינו? על הגוף, הבריאות, התחושה הפנימית שלנו, הרצון להשתפר ולהשתדרג , להיראות טוב יותר ולהרגיש טוב יותר בגוף החי והנושם שלנו.

בשביל שנצליח, צריך ליצור את השינוי, לא מספיק רק לרצות בו. אז הנה כמה טיפים איך לעשות את זה בצורה הנכונה ביותר, כך שבאמת נצליח להתמיד.

1.מאוד חשוב להבין ולהפנים ששינוי אינו דבר פשוט ומדובר בתהליך שעלול לקחת זמן וזה בסדר ואפילו רצוי ונכון. יש כאן את ההיבט הפסיכולוגי של ההתנגדות הפנימית הטבעית של אדם לשינוי. האדם מטבעו לא אוהב שינויים\ חש בקושי מול שינויים ולכן השינויים המוצלחים ביותר הם אלו שמתבצעים לאט, צעד אחר צעד, עקב בצד אגודל. כשאנחנו כמהים לשינוי ורוצים שהוא יקרה “מהר מהר”, סביר להניח שתיגרם לנו עוגמת נפש כי גם אם בהתחלה נצליח, זה עלול לקרוס בהמשך, משום ששינוי אמיתי דורש זמן וסבלנות בתהליך.

2.נתחיל להתאמן יום אחד בלבד בשבוע. זה הכל. זאת הגדרת המטרה הראשונית. יום אחד. נבצע את האימון במקום בו הכי נח ונעים לנו כדי שיהיה קל יותר ליישם, ללא כל פרוצדורה נוספת שעלולה להעיק או למסמס את האימון. כשנרגיש מוכנים, נעלה את המינון לשני אימונים בשבוע וכך הלאה.. לצורך העניין, תוכניות אימוני כושר אונליין- הן נהדרות כי הן נותנות את המענה הזה. אימון מכל ובכל מקום שנרצה ובכל זמן שנבחר.

3.נבחר באימון שלא נצטרך להתכונן עבורו יותר מדי. כלומר, מינימום פעולות ופרוצדורה, וזאת כדי שיהיה לנו קל יותר להניע את עצמנו ולהתחיל להתאמן. למשל, אם בחרנו להתאמן בחדר כושר, עדיף שהוא יהיה קרוב לבית. אם בחרנו באימוני כושר אונליין, בפעם הראשונה שאנחנו נכנסים, נזין את הסיסמא שלנו כדי להתחבר לאתר ולאימונים בו וכשנישאל האם אנו רוצים לשמור את הסיסמא (שאלה קבועה שתמיד נשאלת בעת הזנת סיסמא), נענה ש- כן. כך באימון הבא לא נצטרך אפילו להזין סיסמא, לא נצטרך למעשה לעשות דבר, אלא ישר לגשת לאימון. מינימום פעולות – מקסימום סיכוי שנצליח לעמוד בהחלטה שלנו.

4.נבחר באימון קצר, כדי שפסיכולוגית יהיה לנו קל יותר להביא את עצמנו לבצע אותו. יש אימונים קצרים נהדרים (10 דקות\ 15 דקות\ 30 דקות). חשוב לוודא שבכל אימון יש עבודה טובה על כל השרירים ומדובר באימון שעל אף שהוא קצר, הוא מצויין ויביא לתוצאות. לצורך העניין, בתוכניות האימונים שבאתר זה, האימונים הם בני 15 דקות ועובדים בצורה מדוייקת ואיכותית על כל השרירים. צפו לתוצאות😊

5.גם אם תכננו ביום מסויים להתאמן וזה לא צלח, לא נלקה את עצמנו. לא נכון ואפילו הרסני לחשוב שמדובר בכישלון או “נפילה”. ה”נפילות” האלה טבעיות ואפילו טובות וצפויות כי הן חלק מתהליך השינוי, אז ניקח את זה בחשבון ולא ניתן לזה להפיל אותנו אלא דווקא להרים אותנו ולהמשיך לאימון הבא ביום אחר שנבחר. בסופו של דבר, בתהליך של שינוי, כל שינוי, אנחנו כנראה “ניפול”, אבל החוכמה בשינוי אמיתי, כזה שימשך ויחזיק מעמד, זה לא כמה ניפול, אלא כמה מהר נקום. כי אם נקום- ניצחנו.

ולסיכום, כוח הרצון חשוב כדי להתחיל להתאמן, אך לא תמיד יספיק כדי להתמיד. ההבנה וההפנמה שיש תהליך של שינוי שיקח זמן עד שהוא יוטמע היטב ויהפוך לחלק בלתי נפרד מהחיים – זה המפתח להתמדה והצלחה. במקום להתאכזב מ”נפילות”, נבין שהן חלק מהתהליך ולמעשה, הן חיוניות לו, בלעדיהן התהליך לא יהיה אמיתי ונכון.

וחשוב לזכור שאיזה כיף זה לקחת את הגוף עוד צעד קדימה. אפשר היום בקלות להיכנס ל- תוכניות אימונים אונליין ולבצע אימון מהבית, כי אימון ביתי אפשר וקל לבצע בכל זמן ומתי שנח. אימונים אונליין זה החיים:)

נתראה באימונים 😊

עדי שיף –  מאמנת כושר ופילאטיס, מטפלת בתנועה, בוגרת לימודי קינסיולוגיה חינוכית (תרגילי מוח) ובוגרת לימודי אימון ב”גומא” – בית ספר לגישור ואימון.

שתפו:

צרו קשר

מאמרים נוספים

השפעות פעילות גופנית על כאב ראש ומיגרנה: מה הקשר בין ספורט לכאבי ראש? איזו פעילות גופנית עוזרת למנוע כאב ראש? והאם פעילות גופנית מסויימת יכולה דווקא לגרום לכאב ראש? וגם – טיפים פרקטיים שיעזרו לכם למנוע כאב ראש.

אחת התלונות השכיחות בכל מה שנוגע לכאבים, היא תלונה על כאבי ראש ובתוכם גם כאלה שמתפתחים למיגרנה. כאב ראש הוא תופעה שכיחה בכל העולם ולה

חשיבות ביצוע נכון של תרגילי כושר- מה הדרכים הנכונות לביצוע 7 תרגילי כושר נפוצים שרבים מבצעים לא נכון? טכניקה נכונה בתרגילים: חשוב שהיא תהיה טובה ומדוייקת.

כל המטרה באימוני כושר היא לחזק את הגוף, להפוך אותו לבריא יותר, יעיל יותר ומתפקד בצורה הטובה ביותר. אולם, ישנם מגוון תרגילים שאם לא נבצעם

פיתולים – התנועה שאתם לא עושים מספיק ואשר כה חשובה לגוף, לנשמה ולנשימה. קבלו אימון כושר קצר אונליין ובו 7 תרגילים עם פיתולים. בואו לפתוח את הגוף בעזרת פיתולים.

התנועה הראשונה שתינוק עושה עוד לפני שמגיח לאוויר העולם וכדי לצאת לאוויר העולם היא פיתול. התינוק, למעשה, מתפתל לו החוצה דרך תעלת האגן וכך מתחיל

שינה ופעילות גופנית – איך אימון גופני יכול לשפר את איכות השינה? מהו האימון הכי טוב לשינה שלכם? קבלו את הפעילות הגופנית שתעזור לכם לישון טוב יותר. בפנים- אימון כושר קצר אונליין שיעזור לכם.

שינה טובה בלילה אינה מובנת מאליה. לצד אנשים שנרדמים במהירות וישנים רצוף לאורך הלילה, יש לא מעט אנשים שמתקשים להירדם או לחלופין מתעוררים מספר פעמים