איך לשפר את התנועה על ידי כוח המחשבה? קבלו דרכים לא קונבנציונליות לשיפור טווח התנועה והכושר הגופני. וגם- תרגיל אונליין שיפתיע אתכם😊

איך לשפר את התנועה על ידי כוח המחשבה? קבלו דרכים לא קונבנציונליות לשיפור טווח התנועה והכושר הגופני. וגם- תרגיל אונליין שיפתיע אתכם😊

מחקרים מדעיים כבר גילו שלא תמיד המוח מצליח להבחין בין מציאות לדמיון ושלמעשה אפשר “לעבוד” על המוח, לגרום לו להאמין שדברים קורים, ללא שהם באמת קורים במציאות ובכך להגיע להצלחות ואף לשפר יכולות. או במילים אחרות, דמיינו תנועות, דמיינו שאתם זזים ונעים כדי לשפר את הביצועים הגופניים שלכם.

לפני שאתם ממשיכים בקריאה, אני מזמינה אתכם להתנסות בתרגיל שבסרטון וממש להפתיע את עצמכם😊 התמסרו להוראות בסרטון ותראו איך בשניות טווח התנועה שלכם גדל. את התרגיל הנפלא הזה למדתי במסגרת לימודי קינסיולוגיה חינוכית, שם לומדים, בין היתר, טיפול דרך תנועה וגיליתי עולם שלם. התרגיל הזה שכנע אותי סופית שאנחנו בעלי השליטה על הגוף שלנו ולנו הכוח להביא את הגוף להיות במצב הטוב ביותר עם יכולות טובות יותר. הקשיבו להנחיות בסרטון ודמיינו, עם עיניים עצומות את אשר נאמר בהדרכה.

למעשה, מדובר כאן בדמיון מוטורי שהוא אימון מנטלי שכל שהוא מצריך מאיתנו זה לעצום עיניים ולדמיין משימה גופנית. לא מבצעים את המשימה הגופנית, אלא פשוט מדמיינים אותה. הדמיון שלנו יכול להשפיע בצורה משמעותית על הגוף והנפש, בעיקר כשמדובר בדמיון מוטורי. הדמיון מביא אותנו להצליח בביצוע תנועות או משימה גופנית שלא צלחנו בה לפני שדמיינו, או שצלחנו אותה בצורה פחות מוצלחת.

מחקרים גילו שכשמפעילים את הדמיון המוטורי, מופעלים אזורים במוח שאחראים על המוטוריקה וזה ממש מביא לאותו אפקט של אימון, כאילו אנו בפועל מבצעים אימון. למשל, אם נדמיין רגל שעולה באויר או את התחושה שהפעולה הזאת גורמת. ואם נתייחס לעולם האוכל, למשל, שמדבר לכולם. מכירים את התחושה בפה ואת בלוטות הרוק שמתעוררות לחיים ברגע שאתם רואים מאכל שאתם מאוד אוהבים ומאוד רוצים לאכול כרגע והוא כלל עדיין לא בפיכם? זה בדיוק אותו דבר. המוח מרגיש משהו שבפועל לא קורה.

עניין הדמיון גם מושרש אצל ספורטאים מקצועיים שצריכים להתמודד עם אתגרים רבים פיזיים ונפשיים. פחד מכישלון והרצון להצליח ולהתקדם הם רק חלק מהאתגרים. חיזוק הכושר המנטלי אצל ספורטאים הוא הכרחי. תארו לעצמכם ספורטאי שמגיע לתחרות עם פחד מכישלון ואמונה שהוא לעולם אינו יוכל לנצח. ועכשיו תארו לעצמכם את אותו ספורטאי מגיע כשהוא עם ביטחון עצמי גבוה, מאמין בעצמו וביכולות שלו, לא חושש מכישלון, מדמיין את ההצלחה והניצחון שלו והוא עם אמונה עצמית בהצלחתו. זה אותו ספורטאי שמגיע לתחרות בשני מצבים נפשיים ורגשיים שונים ואתם יכולים לנחש באיזה מצב התוצאות שלו יהיו טובות יותר😊

ספורטאים רבים משתמשים בדמיון מודרך כדי לקבל כלים טובים יותר להתמודדות עם פחד מכישלון או לחצים. ספורטאי טוב, בין היתר, הוא ספורטאי שמתמודד עם הפחד מכישלון ומגיע לתחרויות עם חוסן. אגב, בדמיון מודרך אצל ספורטאים, ניתן ומומלץ לחוות ולדמיין גם את הכישלון וגם את ההצלחה ואת דרך ההתמודדות עם כל אחת מהסיטואציות האלו. גם דרך ההתמודדות עם כישלון צריכה להיות נכונה כדי לא לקרוס. פחד וחרדה יכולים להיות מכשול עצום עבור כולנו בדרך להשגת המטרות.

אז… אל תפסיקו לדמיין😊

שתפו:

צרו קשר

מאמרים נוספים

מתיחות לגב – מה עושים כשהגב כואב בבוקר? איזה מתיחות עוזרות לשחרור הגב? קבלו אימון כושר קצר אונליין בן 2 דקות שכדאי לעשות אם כואב לכם הגב בבוקר להפחתת כאבי גב.

כאבי גב הם סיבה שכיחה ביותר לפנייה לרופא, בעיקר כאבי גב תחתון. למען האמת 80% – 90% מאיתנו יסבלו מכאבי גב בשלב מסויים בחיים. יש

למה חשוב להתמיד בפעילות ספורטיבית בתקופת מבחנים? כיצד פעילות גופנית יכולה לסייע בהורדת מתח לפני בחינה? וכיצד היא תורמת לריכוז? מה הקשר בין ספורט והצלחה בלימודים? איך ספורט מועיל לזיכרון? למידה דרך תנועה היא דרך מנצחת ללמוד בצורה הטובה ביותר. על חשיבות של פעילות גופנית בזמן לימודים – כאן בכתבה.

כשלומדים לבחינה, כל בחינה, ובעיקר כשמדובר בלמידה ממושכת לבחינה כמו למידה לבחינות לשכת עורכי הדין או בחינות בלימודי רפואה, תואר ראשון וכן הלאה, המתח גדול

חיזוק רצפת האגן: איך מחזקים את שרירי רצפת האגן?  למה כל כך חשוב לחזק את שרירי רצפת האגן? קבלו אימון כושר קצר אונליין ובו תרגילים שיעזרו לחזק את שרירי רצפת האגן.

רצפת האגן (שנקראת גם- קרקעית האגן) היא האזור החבוי בין הרגליים והיא, למעשה, רצפה לאיברים רבים שנמצאים בסמוך אליה ומעליה. היא מורכבת מרקמת חיבור, עצבים,

אימונים קצרים – עדיף קצת מכלום והקצת הזה יעשה לכם טוב. קבלו אימוני כושר קצרים אונליין. כמה קצרים? 3 דקות בלבד! מצאו לכם 3 דקות ביום כמה פעמים ביום שתוכלו ותשדרגו את חיייכם.

ידוע שבתקופות מאתגרות יותר, קשה לנו להביא את עצמנו להזיז את הגוף ולהתאמן. התחושה היא שכל מה שהגוף והנפש רוצים זה מנוחה. כבר זמן רב