מה הנזקים של עבודה יושבנית ואיך נדאג שעבודה יושבנית לא תפגע לנו בבריאות? (פלוס אימון כושר אונליין קצרצר להדגמה)

מה הנזקים של עבודה יושבנית ואיך נדאג שעבודה יושבנית לא תפגע לנו בבריאות? (פלוס אימון כושר אונליין קצרצר להדגמה)

כשמדברים על סיכונים ופציעות בעבודה, מה הדבר הראשון שעולה בראש? בדרך כלל מה שעולה בראש אלו עבודות פיזיות ובעיקר כאלה עם רמת סיכון גבוהה לפציעות, פגיעות ותאונות, כמו למשל, משלוחים על אופנועים, מנקי חלונות במגדלים גבוהים, לוליינים, אנשים שעובדים הרבה עם כלים חדים או סכינים כמו שפים וכו’.

אני מניחה שהאינטואיציה הראשונית פחות מביאה אותנו לענות את התשובה הבאה: אנשים שבעיסוקם, כמו אנשי הייטק, עורכי דין, רואי חשבון, אנשים שעובדים בבנק וכו’, הם אלו בעלי העבודות בהן יש סיכון גדול שכן הם יושבים ברוב שעות העבודה מול המחשב.

חשוב לדעת שישיבה ממושכת לאורך זמן מסכנת אותנו בפגיעות ופציעות, ביניהן גם פציעות אורתופדיות. זה מגיע בעקבות ישיבה ממושכת, כאמור, אבל גם מעמדות עבודה לא נכונות וממנחי עבודה לא נכונים. ישיבה לא נכונה עלולה לגרום ללחץ על חוליות הגב, בין היתר ומאמץ מוגזם באזור הצוואר והכתפיים. הפגיעות הולכות ומצטברות ככל שאנו ממשיכים לשבת לאורך זמן ובצורה לא נכונה, ואנו עלולים לרגיש את הפציעה כשהמצב כבר מתקדם וחמור, ועל כן גם מורכב יותר לטיפול. חשוב שנהיה מודעים לכך ונפחית את גורמי הסיכון כדי שנוכל לתפקד באופן מלא, ללא כאבים וסבל.

לפי המוסד הישראלי לבטיחות וגהות, מעבר לכאבים בגוף, ישיבה ממושכת יכולה אף לגרום למחלות שונות ובהן סוכרת, עודף לחץ דם, פגיעה בחילוף החומרים בגוף, בפעילות השרירים ובתפקוד מערכת הלב והריאה.

אימוני כושר, פעילות גופנית ותנועה באופן כללי, הם לא פחות מקריטיים עבור אלו שעבודתם יושבנית ולכן מומלץ מאוד לבצע אימוני כושר (או אימוני כושר אונליין שהם סופר נגישים בכל רגע נתון) ו\או כל פעילות גופנית על בסיס יומי. אבל במהלך שעות העבודה היושבנית זה לא תמיד מתאפשר ולכן בנוסף, חשוב לקום מהכיסא ולבצע תנועות שיצמצמו ואף ימנעו את הנזקים שנגרמים מהישיבה הממושכת.

קבלו סרטון ובו תרגילים שמאוד חשוב שתבצעו כל 45 דקות במהלך יום העבודה היושבני כדי להזרים דם בגוף כמו שצריך, להניע את הגוף ובעיקר לשחרר אותו ולתת לו לבצע תנועות של פשיטה, זאת בניגוד לתנועת הקימור, אותה תנועה בה אנשים רבים רגילים לשבת מול המחשב. בגלל שבעת ישיבה ממושכת מול המחשב נוצר מתח ועומס על הכתפיים והצוואר, אפשר ומומלץ מדי כמה זמן להניע את הראש (בזמן הישיבה) מצד לצד כדי לשחרר את הצוואר ולוודא שהכתפיים רפויות.

חשוב להפוך את סביבת העבודה שלנו לנטולת סיכונים ככל האפשר ובכך לשמור על הבריאות שלנו ועל איכות החיים שלנו.

תהנו מאימון הכושר המיוחד והמותאם ותמיד זכרו שאימוני כושר אונליין זה החיים עצמם:) למה? כי אפשר לבצע אימון כושר אונליין בכל זמן ובכל מקום וכפי שרואות עיניכם, גם בעבודה:) מעבר ליתרון שבביצוע אימון אונליין בעבודה, אפשר לבצע אימון כושר ביתי אונליין או אימונים אונליין במקומות שהכי נוח ונעים לכם בהם. בגינה, בים, בחדר העבודה שלכם וכו’..

תהנו:)

שתפו:

צרו קשר

מאמרים נוספים

השפעות פעילות גופנית על כאב ראש ומיגרנה: מה הקשר בין ספורט לכאבי ראש? איזו פעילות גופנית עוזרת למנוע כאב ראש? והאם פעילות גופנית מסויימת יכולה דווקא לגרום לכאב ראש? וגם – טיפים פרקטיים שיעזרו לכם למנוע כאב ראש.

אחת התלונות השכיחות בכל מה שנוגע לכאבים, היא תלונה על כאבי ראש ובתוכם גם כאלה שמתפתחים למיגרנה. כאב ראש הוא תופעה שכיחה בכל העולם ולה

חשיבות ביצוע נכון של תרגילי כושר- מה הדרכים הנכונות לביצוע 7 תרגילי כושר נפוצים שרבים מבצעים לא נכון? טכניקה נכונה בתרגילים: חשוב שהיא תהיה טובה ומדוייקת.

כל המטרה באימוני כושר היא לחזק את הגוף, להפוך אותו לבריא יותר, יעיל יותר ומתפקד בצורה הטובה ביותר. אולם, ישנם מגוון תרגילים שאם לא נבצעם

פיתולים – התנועה שאתם לא עושים מספיק ואשר כה חשובה לגוף, לנשמה ולנשימה. קבלו אימון כושר קצר אונליין ובו 7 תרגילים עם פיתולים. בואו לפתוח את הגוף בעזרת פיתולים.

התנועה הראשונה שתינוק עושה עוד לפני שמגיח לאוויר העולם וכדי לצאת לאוויר העולם היא פיתול. התינוק, למעשה, מתפתל לו החוצה דרך תעלת האגן וכך מתחיל

שינה ופעילות גופנית – איך אימון גופני יכול לשפר את איכות השינה? מהו האימון הכי טוב לשינה שלכם? קבלו את הפעילות הגופנית שתעזור לכם לישון טוב יותר. בפנים- אימון כושר קצר אונליין שיעזור לכם.

שינה טובה בלילה אינה מובנת מאליה. לצד אנשים שנרדמים במהירות וישנים רצוף לאורך הלילה, יש לא מעט אנשים שמתקשים להירדם או לחלופין מתעוררים מספר פעמים