אימוני כושר קצרים אונליין והפעם… לכף הרגל – מדוע חייבים לחזק את כף הרגל? איך לשמור על כף רגל בריאה וגמישה? בפנים- אימון אונליין ובו תרגילים שיעזרו לכם להגמשה וחיזוק כפות הרגליים.

אימוני כושר קצרים אונליין והפעם… לכף הרגל – מדוע חייבים לחזק את כף הרגל? איך לשמור על כף רגל בריאה וגמישה? בפנים- אימון אונליין ובו תרגילים שיעזרו לכם להגמשה וחיזוק כפות הרגליים.

כפות הרגליים הן הבסיס והתמיכה לגוף שלנו ומאפשרות לנו תנועה על הקרקע. כף הרגל היא מהאזורים המורכבים ביותר בגוף ובה מספר רב של עצמות, שרירים, רצועות וגידים שמקנים לה גמישות, תנועתיות וחוזק ואשר מטרתם לאפשר לכפות הרגליים לאזן את משקל הגוף ולתמוך במגוון פעולות כמו הליכה, ריצה, טיפוס, קפיצה ועוד. חשוב לדרוך על כפות הרגליים בצורה נכונה ולחלק את העומס בין שתי כפות הרגליים כדי למנוע נזק מתמשך ביתר חלקי הגוף כתוצאה מחוסר האיזון.

בכל מה שנוגע לאימוני כושר, כפות הרגליים הן כנראה האיבר האחרון שנתמקד בו באימוני הכושר שלנו ולא בצדק. תמיד זכרו שכפות הרגליים, הן אלה שנושאות את הגוף שלנו ומייצבות אותו, נותנות לו תמיכה ושומרת על יכולת תנועה טובה עם הגוף. כפות הרגליים הן אלה שנושאות אותנו קדימה ומניעות את משקל הגוף בזמן הליכה. כשאנחנו הולכים, אנו עושים זאת באופן אוטומטי, בלי חשיבה או בלי תכנון של תנועת ההליכה או מחשבה על צורת ההליכה. הליכה נכונה היא המפתח לשמור על הגוף שלנו ולמזער פגיעות ופציעות בו. פגיעה או פציעה בכף הרגל עלולה להשבית אותנו באופן משמעותי ולגרום לפגיעה קשה באיכות החיים.

מה יכול לגרום לפגיעה בכף הרגל? פעילות גופנית אינטנסיבית מדי, נעילת נעליים לא טובות או לא מותאמות לכפות הרגליים שלנו (למשל, לוחצות מדי או לחילופין, רפויות מדי), קילוגרמים עודפים שיוצרים עומס על כפות הרגליים,ליקויים מבניים, מחלות רקע כרוניות, כאבי גב ועוד..

מומחים רבים טוענים כי חיזוק כפות הרגליים הוא סופר חשוב עבורנו שהרי כפות הרגליים צריכות להיות מספיק חזקות כדי להחזיק את כל משקל הגוף.

כאמור, בכפות הרגליים שרירים רבים. חלק מהשרירים נמצאים בכף הרגל לבדה וחלקם מחוברים לשרירים אחרים בגוף, כמו שרירי התאומים. ברגע שאחת מכפות הרגליים, או שתיהן נפגעות ואינן מאפשרות לנו תנועה תקינה עם הגוף, הגוף, למעשה, מתחיל לסבול, בגלל חוסר האיזון שנוצר בגוף, למשל, על ידי אי יכולת לדרוך או יכולת חלקית לדרוך על אחת מכפות הרגליים באופן מלא, התנועה שלנו מתעוותת ואינה מאוזנת, מה שיכול לגרום לבעיות חמורות בברכיים, בגב ובאזורים נוספים בגוף. צליעה, למשל, יכולה לפגוע בשרירים השונים בגוף ולגרום לפציעות מורכבות שקשורות באופן ישיר או עקיף לעניין הייצוב והתנועתיות שנפגעים בעקבות הפגיעה בכף הרגל.

בניגוד לבעלי חיים שהולכים על ארבע ואצלם כף הרגל שטוחה, אצלנו, בני האדם, יש את הקשת האורכית האמצעית וחשוב לשמור על מבנה הקשת גם בעת הפעלת עומס גדול על כף הרגל. הקשת הפנימית של כף הרגל חשובה וחשוב לשמור עליה לצורך יכולת תפקודית תקינה של כף הרגל. יש קשר ישיר בין גובה הקשת לשכיחות הופעת כאבים בכף הרגל, או בברכיים. מי שסובל מפלאטפוס, שזה מבנה כף רגל שטוח יותר, בעל קשת נמוכה, עלול להיות חשוף לסיכון גבוה יותר לכאבים בכף הרגל כמו דלקות שונות, דורבן ועוד..

כדאי שנהיה טובים לכפות הרגליים שלנו גם בכל מה שנוגע להנעלה. לנעליים השפעה גדולה על כפות הרגליים. נעליים נוקשות וצרות, בעיקר בחלק הקדמי של כף הרגל, באזור האצבעות,  עלולות לגרום לפגיעה במעבר כוחות תקין בפעולות בסיסיות כמו הליכה ועליה במדרגות ובוודאי שביתר הפעולות בהן כפות הרגליים לוקחות חלק. גם נעלי עקב ובעיקר כאלה עם עקב נוקשה לא תורמות לבריאות כפות הרגליים, שכן כפות הרגליים יוצאות מאזור הנוחות שלהן ומהמנח הטבעי שלהן, לא ממוקמות בצורה נכונה וזה עלול להוביל לחוסר איזון שרירי, למגבלה בתנועה, בהליכה, לכאבים ולפציעות. אם אתם סובלים מפלאטפוס (רגל שטוחה) או הייפוס (קשת גדולה מדי בכף הרגל), אתם לגמרי מועדים יותר לפציעות וחשוב עבורכם פי כמה וכמה לנעול נעליים נוחות וטובות עבור כפות הרגליים שלכם.

חשוב שבמהלך היום, בחלק מהזמן, מתי שמתאפשר, ללכת גם יחפים ולתת לכפות הרגליים לנשום ולחוות את חווית ההליכה הטבעית, ללא עזרים או מעטפת. הליכה יחפה מגרה את השרירים הפנימיים בכף הרגל ואת קשתות כפות הרגליים. אפשר גם להתאמן יחפים, כל עוד לא מדובר בספורט שמצריך נעילת נעליים כמו ריצה או פעילות אירובית, או קפיצות וכד’.

חשוב להתייחס באימוני הכושר לכפות הרגליים ולחיזוק שרירי כפות הרגליים, להניע את כפות הרגליים ואת מפרקי הקרסול וחשוב לתת דגש על קשת כף הרגל. מחקרים מראים שלקשת חשיבות רבה בכל מה שנוגע לכאבים ולבריאות כף הרגל. ולכן, יש חשיבות לפעילות אקטיבית של הקשת האורכית גם במניעת כאבים וגם בשיקום מכאבים. יש שטוענים שהקשת היא הליבה של כף הרגל. ישנם שם ארבעה שרירים אורכיים שממוקמים בכף הרגל ועוברים לאורך האצבעות, קרוב למפרקי כף הרגל ותפקידם לייצב את קשת כף הרגל. חשוב לחזק את שרירי הליבה האלו של כף הרגל.

לצורך העניין, נהדר לגוון וללכת יחפים על משטחים שונים, כמו הליכה על חול ים, משטחים לא יציבים ומשטחים צרים שמחייבים עבודה של אצבעות כפות הרגליים ובעיקר של הבהונות כדי למצוא את שיווי המשקל.

קבלו סרטון ובו תרגילי כושר עבור כף הרגל. התרגילים האלו יחזקו את שרירי כפות הרגליים ויתנו לכם יציבה טובה ובריאה יותר בקרקע. אפשר לבצע את התרגילים או את חלקם על בסיס יומי או כמה פעמים בשבוע. מדובר בעבודה קצרה של כמה דקות בלבד ומאחר ומדובר בכפות הרגליים, אפשר לבצע את התרגילים גם מהמיטה לפני השינה.

אז… לכו על זה😊

שתפו:

צרו קשר

מאמרים נוספים

שינה ופעילות גופנית – איך אימון גופני יכול לשפר את איכות השינה? מהו האימון הכי טוב לשינה שלכם? קבלו את הפעילות הגופנית שתעזור לכם לישון טוב יותר. בפנים- אימון כושר קצר אונליין שיעזור לכם.

שינה טובה בלילה אינה מובנת מאליה. לצד אנשים שנרדמים במהירות וישנים רצוף לאורך הלילה, יש לא מעט אנשים שמתקשים להירדם או לחלופין מתעוררים מספר פעמים

על אילו שרירים עובדים בשכיבות סמיכה? האם מומלץ לבצע שכיבות סמיכה כל יום? אילו סוגים של שכיבות סמיכה יש? קבלו את שכיבות הסמיכה במנח צר שיקחו את הגוף שלכם עוד צעד קדימה וכדאי להכניסן לשגרת אימוני הכושר שלכם.

שכיבות סמיכה מבוססות על הפעלת כוח הכובד של הגוף על הידיים ובתוך זה המרפקים ועל הרגליים. למה לשכיבות סמיכה קוראים שכיבות סמיכה? כי הגוף, למעשה,

אימון קפיצה- למה כדאי לכם להתחיל לקפוץ- לקפיצה בחבל או ללא חבל יש יתרונות אדירים. בפנים – אימון כושר קצר אונליין ובתוכו תרגילי כושר שמשלבים קפיצה.

תרגילי כושר שמשלבים בתוכם קפיצות הם תרגילים אירוביים ומכילים בתוכם התפרצות נהדרת ומהירה של אנרגיה. תחילה אציין כי אם אתן בהריון או שאתם סובלים ממחלות

מתיחות לגב – מה עושים כשהגב כואב בבוקר? איזה מתיחות עוזרות לשחרור הגב? קבלו אימון כושר קצר אונליין בן 2 דקות שכדאי לעשות אם כואב לכם הגב בבוקר להפחתת כאבי גב.

כאבי גב הם סיבה שכיחה ביותר לפנייה לרופא, בעיקר כאבי גב תחתון. למען האמת 80% – 90% מאיתנו יסבלו מכאבי גב בשלב מסויים בחיים. יש