האם אפשר להתאמן כל יום? האם כדאי להתאמן כל יום? ואם זה רק אימון כושר קצר – האם מומלץ להתאמן ולבצע כל יום אימון קצר? כל השאלות עם התשובות המבלבלות😊

האם אפשר להתאמן כל יום? האם כדאי להתאמן כל יום? ואם זה רק אימון כושר קצר – האם מומלץ להתאמן ולבצע כל יום אימון קצר? כל השאלות עם התשובות המבלבלות😊

אין ספק שמדובר בשאלות עם מגוון רחב של תשובות וסביר להניח שמאמני כושר שונים יתנו המלצות שונות. למה?

כי התשובות תלויות בהמון גורמים כמו מה סוג אימון הכושר שאתם מבצעים, עד כמה אתם נהנים מביצוע אימוני הכושר וההתמדה בהם ועד כמה הלו”ז היומיומי שלכם מאפשר לכם להתאמן. בואו נצא מנקודת הנחה שאם לא נכתב אחרת, הכתוב כאן מתייחס לאימונים בני שעה.

נתחיל מסוג אימון הכושר –

אם מדובר באימון משקולות או אימון עם רצועות TRX , פחות מומלץ להתאמן כל יום מהסיבה שהגוף עובד בעצימות מאוד גבוהה וזקוק ליותר מנוחה. המנוחה חשובה עבור השרירים, בונה אותם בצורה נכונה ומונעת פציעות. האימונים האלו מעייפים את הגוף באופן משמעותי ואימונים על בסיס יומי יגרמו לעייפות מצטברת וזה, כמובן, יכול לגרום לנזק, כי גוף עייף הוא גוף שיותר מועד לפציעות. באימונים מהסוג הזה מומלץ להתאמן יום כן, יום לא. כמובן שתמיד היו קשובים לגוף שלכם ואם אתם מרגישים שזה אינטנסיבי מדי, הורידו את מינון האימונים. גם שלושה אימונים בשבוע יהיו נהדרים ויביאו אתכם למקום מצויין.

אם מדובר באימונים עם משקל הגוף (כמו פילאטיס \ יוגה) או עם משקולות במשקל נמוך שמשולבים אגב האימון, בהחלט אפשר להתאמן יום אחר יום. ובכל מקרה, מומלץ לקחת יום מנוחה אחד בשבוע בו הגוף נח לגמרי. כלומר, התאמנו להנאתכם שישה ימים בשבוע ובחרו יום בו אתם נחים. גם כאן, שלושה ימי אימון בשבוע יהיו נהדרים ויביאו תוצאות מרשימות.

אם מדובר באימוני אירובי \ ריצה \ שחיה – אם אתם לא ספורטאים מקצועיים (שאז מינון האימונים שונה, מותאם וגבוה יותר), מומלץ לקחת שני ימי מנוחה בשבוע. אחרי הכל הגוף עובד חזק גם על סיבולת לב ריאה והדופק עולה, יותר או פחות- תלוי בעצימות האימון, אך גם כאן ימי המנוחה חשובים כדי להישמר מעומס ולהימנע מפציעות. גם שלושה או ארבעה אימונים בשבוע סוגרים לכם יפה יפה את הפינה.

אם מדובר באימוני כושר קצרים (לא עם משקל כבד) בני רבע שעה עד 20 דקות, בהחלט ניתן ואף מומלץ לבצעם על בסיס יומי. מאחר והאימונים קצרים הם יעילים, עובדים נקודתית ובאופן מדוייק על השרירים אך לא מעמיסים על הגוף וכך למעשה, יוצא שהגוף מקבל כל יום מנה קטנה ואיכותית של כושר, דבר שגם נהדר לבריאות באופן כללי. המון מחקרים קובעים שאימון קצר על בסיס יומי נהדר ובריא לגוף.

וכעת נעבור לסוגייה נוספת והיא עד כמה אתם נהנים מהאימונים ועד כמה הלו”ז באמת מאפשר לכם להתאמן על בסיס יומי או כמעט על בסיס יומי?

אם אתם מאלו שנהנים מאימוני כושר, זכיתם ולכן מבחינתכם לגשת להתאמן זה לא “עונש” או מעמסה אך כמובן המשיכו להיות קשובים לגוף ואם הגוף דורש מנוחה, תנו לו אותה. הוא יכול לדרוש זאת דרך עייפות או כאב לא נעים או חד באזור מסויים בגוף.

אם אתם לא מאלו שנהנים מאימוני כושר אלא עושים זאת כי זה חשוב ובריא ו”אין ברירה” בוודאי שבכל מקרה לא מומלץ להתאמן על בסיס יומי, כי מהר מאוד תתייאשו. מומלץ להתחיל באימון או שני אימונים בשבוע ומשם לאט לאט לטפס ולהשתפר ולהעלות את מינון האימונים. הדרגה חשובה כאן לתהליך.

וכמובן שאם יש לכם לו”ז עמוס והאימונים יפגעו לכם בלו”ז ולמעשה ינהלו לכם את הלו”ז, זה לא טוב. האימונים צריכים להשתלב בלו”ז בצורה שלא תעיק ותפריע, אחרת יהיה מאתגר להתמיד.

שיהיה בהצלחה ו.. תהנו באימונים😊

שתפו:

צרו קשר

מאמרים נוספים

שינה ופעילות גופנית – איך אימון גופני יכול לשפר את איכות השינה? מהו האימון הכי טוב לשינה שלכם? קבלו את הפעילות הגופנית שתעזור לכם לישון טוב יותר. בפנים- אימון כושר קצר אונליין שיעזור לכם.

שינה טובה בלילה אינה מובנת מאליה. לצד אנשים שנרדמים במהירות וישנים רצוף לאורך הלילה, יש לא מעט אנשים שמתקשים להירדם או לחלופין מתעוררים מספר פעמים

אימוני כושר קצרים אונליין והפעם… לכף הרגל – מדוע חייבים לחזק את כף הרגל? איך לשמור על כף רגל בריאה וגמישה? בפנים- אימון אונליין ובו תרגילים שיעזרו לכם להגמשה וחיזוק כפות הרגליים.

כפות הרגליים הן הבסיס והתמיכה לגוף שלנו ומאפשרות לנו תנועה על הקרקע. כף הרגל היא מהאזורים המורכבים ביותר בגוף ובה מספר רב של עצמות, שרירים,

על אילו שרירים עובדים בשכיבות סמיכה? האם מומלץ לבצע שכיבות סמיכה כל יום? אילו סוגים של שכיבות סמיכה יש? קבלו את שכיבות הסמיכה במנח צר שיקחו את הגוף שלכם עוד צעד קדימה וכדאי להכניסן לשגרת אימוני הכושר שלכם.

שכיבות סמיכה מבוססות על הפעלת כוח הכובד של הגוף על הידיים ובתוך זה המרפקים ועל הרגליים. למה לשכיבות סמיכה קוראים שכיבות סמיכה? כי הגוף, למעשה,

אימון קפיצה- למה כדאי לכם להתחיל לקפוץ- לקפיצה בחבל או ללא חבל יש יתרונות אדירים. בפנים – אימון כושר קצר אונליין ובתוכו תרגילי כושר שמשלבים קפיצה.

תרגילי כושר שמשלבים בתוכם קפיצות הם תרגילים אירוביים ומכילים בתוכם התפרצות נהדרת ומהירה של אנרגיה. תחילה אציין כי אם אתן בהריון או שאתם סובלים ממחלות