האם אפשר לנצח את הגנטיקה? רמז: בשורה מעודדת לפניכם. (וכמובן שיש סרטון מתנה ליישום😊)

האם אפשר לנצח את הגנטיקה? רמז: בשורה מעודדת לפניכם. (וכמובן שיש סרטון מתנה ליישום😊)

לפני שאגע בשאלה האם הגנטיקה קובעת את עתידכם וגורלכם (רמז: לא כמו שחשבתם), וכמובן שיש לינקים למאמרים המרתקים בסוף מאמר זה, אני רוצה לבדוק אתכם עניין מסויים: נכון שבימים בהם אנו לא מזיזים את הגוף, אנו מרגישים כבדים יותר, עייפים יותר, פחות בכושר ועם פחות אנרגיות?

מיד תבינו עד כמה כדאי לכם להניע את הגוף במהלך היום, אפילו לזמן קצר של כמה דקות בודדות. יש המון תרגילים שאפשר לבצע במהלך היום, “על הדרך” ואפילו עם ג’ינס וזה לוקח כמה דקות בלבד. אז הכנתי לכם 4 תרגילים לדוגמא (עם ג’ינס😊) שכל אחד מהם עובד חזק על חלק אחר בגוף. עצירה ביום של כמה דקות עבור עבודה על הגוף עושה פלאים וכשתבצעו את התרגילים, תיווכחו לדעת שמדובר בעבודה שמורגשת, השרירים שורפים ועם התמדה (של כמה שניות ביום, כן?:), תראו תוצאות.

אז הנה התרגילים ולאחריהם המשך המאמר ובו גילויים מאוד מעניינים הקשורים לגנטיקה.

ועכשיו לגנטיקה! אז.. האם היא אכן קובעת את עתידכם וגורלכם?

אם עד היום הדעה הרווחת היתה שאם יש לנו גנטיקה מסויימת, לא ניתן לעשות יותר מדי בעניין, כי היא זאת שמכריעה, מחקרים חשובים חושפים נתונים מדהימים ומעודדים לפיהם הדנא שלנו,הגנטיקה שלנו היא לא הגורם המכריע שאחראי על הבריאות ותוחלת החיים שלנו, אלא הסביבה שלנו, הדברים אליהם אנו נחשפים, מה שאנו מכניסים לגופנו ואיך שאנו מתייחסים לגופנו. זה נקרא “אקספוזם”- משמע, החשיפות הסביבתיות שמשפיעות על הגוף והבריאות שלנו.

כלומר, הגנים קיימים בנו, הפוטנציאל למחלות מסויימות או נטיות גנטיות אחרות קיימות בנו, אבל החשיפה הסביבתית והיחס שלנו לגופנו הם שיכריעו אם הפוטנציאל יתממש או לא. זה נקרא “אפיגנטיקה”. אתן דוגמאות מההיבט הרפואי ומההיבט של פעילות גופנית. מההיבט הרפואי- למשל, אנשים שיש להם את הגן שנחשב לגורם סיכון לאלצהיימר, אלו אנשים שסיכוייהם לחלות בדימנציה בהמשך החיים גבוהים יותר מאנשים שאין להם את הגן הזה, ואולם אם הם יאמצו אורח חיים מסויים (שנוגע, בין היתר, לתזונה נכונה ולפעילות גופנית \ אימוני כושר מתאימים) הסיכויים שהגן הזה יבוא לידי ביטוי נמוכים יותר. בנוגע לפעילות גופנית, חשוב להבין שלצד הגנטיקה, הסביבה שלנו היא הגורם העיקרי לתחלואה או לבריאות. משמע, אנחנו צריכים לקחת פיקוד על הגוף שלנו ולבחור נכון עבורו כדי לשפר ולשדרג את הבריאות שלנו ואיכות חיינו. למשל, להקפיד על פעילות גופנית סדירה, לבצע אימוני כושר, להניע את הגוף על בסיס יומי (הגוף זקוק לזה), לעשות דיאטות מאוזנות ומותאמות, לישון היטב ולדעת לנהל את הלחצים והמתחים שלנו נכון.

בכל הנוגע לבריאות ונראות הגוף- הגוף שלנו זקוק לתנועה, השרירים זקוקים לגירוי ואורח חיים יושבני לא טוב עבור הגוף והבריאות, באופן כללי. מומלץ מאוד להניע את הגוף כמה שניתן במהלך היום. מי שרוצים לרדת במשקל ולתרום לבריאות הגוף, מעבר לאימוני כושר ותזונה נכונה, צריכים לדאוג, בנוסף, להפעיל את הגוף לאורך היום. למשל, לוותר על המעלית לטובת עליה במדרגות, לוותר על נסיעה לטובת הליכה ברגל כשאפשר, כשעובדים בעבודה יושבנית, לעמוד בחלק מהזמן.

לא חובה לבצע אימונים ארוכים פעמיים או שלוש פעמים בשבוע, לפי גישות שונות אפילו עדיף לבצע אימונים קצרים אך טובים ומדוייקים כל יום או יום כן, יום לא כדי לשמור על בריאות הגוף ולקבל תוצאות מרשימות. ובנוסף לזה, כאמור, לעשות עצירות קצרות בלבד במהלך היום ולהניע את הגוף בצורה יעילה.

תופתעו לגלות איך עבודה של כמה דקות בודדות, בעמידה (כדי שיהיה קל ולגמרי על הדרך וללא ציוד) ואפילו עם ג’ינס (לא בכדי צילמתי סרטונים עם ג’ינס😊) יכולה להיות פשוט מדהימה ותרגישו את השרירים שלכם עובדים חזק.

אז בין אם אתם עובדים עם תוכנית אימונים מסודרת או מבצעים אימון מהבית \ אימונים מהבית או כל אימון כושר ביתי או לא ביתי שהוא (אימוני פילאטיס , אימוני כוח, וכו’), את תרגילי הכושר האלו שמצריכים בדיוק כמה דקות מזמנכם אתם יכולים לעשות תמיד, אלו תרגילים שעושים “על הדרך” והתוצאות משתלמות.

נתראה באימונים:)

Exercise Helps Overcome Bad Heart Genetics

See the following research: “Physical Activity Attenuates the Influence of FTO Variants on Obesity Risk: A Meta-Analysis of 218,166 Adults and 19,268 Children”, under Plos Medicine

שתפו:

צרו קשר

מאמרים נוספים

הגיל לא קובע- האם אפשר להילחם באיבוד מסת שריר לעת זקנה? איבוד מסת שריר עם עלייה בגיל – איך להימנע מירידה במסת שריר? איך להפחית את תופעת איבוד מסת השריר? איבוד מסת שריר בגיל מבוגר זה משהו שיכולה להיות לכם שליטה עליו.

סבתא של חבר טוב שלי היתה מורה להתעמלות עד גיל 98! ביום בו היא החליטה לצאת לפנסיה באופן עצמאי ולהפסיק לבצע פעילות גופנית (בגיל 98,

לחץ נפשי וכאבי גב – מה עושים כשהגב כואב? האם מצב נפשי ירוד יכול לגרום לכאבי גב? ולמה חשוב להבין האם כאבי הגב נובעים מלחץ נפשי? קבלו אימון כושר קצר אונליין שיעזור לכם להקל על כאבי הגב בצורה משמעותית.

במצבי לחץ  כל המערכות מתבלבלות והגוף פועל בצורה שונה. זה מתבטא בכך שמערכות הגוף מתכווננות אחרת וזאת למען מטרה ברורה ומוגדרת – לשמור ולהגן עלינו

5 דקות וסיימנו – עד כמה יעילים אימוני כושר קצרים? האם אימוני כושר של 5 דקות ביום באמת עוזרים? מתקשים למצוא מוטיבציה לאימון כושר ביתי? קבלו אימון כושר קצר אונליין בן 5 דקות בלבד שיחזק לכם את הגוף וישפר את הבריאות.

חשוב להתאמן, אין ספק! היתרונות שאימוני כושר מספקים לנו מאפשרים לנו להיות בריאים יותר, חזקים יותר, עם נפש אסופה ורגועה יותר וגם, כמובן, להיראות טוב

איך לשבת בצורה נכונה? איך לעמוד בצורה נכונה? קבלו סרטון הדגמה וטיפים חשובים לישיבה נכונה באופן כללי ולישיבה נכונה מול מחשב. ובנוגע לעמידה נכונה – קבלו טיפים לעמידה ויציבה נכונה שישפרו את איכות החיים שלכם.

תחילה אציין שישיבה או עמידה לא נכונות עלולות לגרום לכאבים בגב ולעייפות במקרה הטוב ולדלקות ושינויים מבניים, פציעות משמעותיות בגב ובחוליות ובכפות הרגליים, במקרה הפחות