הקשר החשוב בין פעילות גופנית לתפקוד המוח

הקשר החשוב בין פעילות גופנית לתפקוד המוח

אפתח בבשורה נהדרת בעקבות מחקרים אחרונים שנעשו:

גילו שאצל אנשים שוויתרו על ישיבה או שכיבה לטובת 9 דקות בלבד של פעילות גופנית נמרצת, נמצאה עליה של יותר מ 1% בציונים של מבדקי הקוגניציה. זה גילוי מטורף וכל כך חשוב והכי כיף לדעת שמאוד קל ליישם את זה. מהן 9 דקות בשביל לשמור על המוח שלנו 😊

ועכשיו להסבר..

העובדה שפעילות גופנית תורמת לבריאות ולנפש כבר ידועה וככל שחולפות השנים אנו נחשפים לעוד ועוד מחקרים שתומכים ומחזקים זאת. רק בשנים האחרונות החלו לחקור ברצינות גם את הקשר בין פעילות גופנית לתפקוד המוח. בינתיים יש גילויים מסעירים שכדאי לכם לדעת וחשוב לקחת בחשבון כדי לשמור על עצמנו ובתוך זה גם על תפקוד המוח שלנו בצורה הטובה ביותר.

מסתבר, שויתור על פעילות גופנית עלול לגרום לירידה ביכולת הזיכרון והחשיבה. מנגד, אם נשב פחות ונזוז יותר על ידי כך שנוסיף לחיינו פעילות גופנית, הביצועים הקוגנטיביים שלנו ישתפרו ויתחזקו. המידע הזה הוא קריטי כדי למנוע\ לעכב פגיעה בקוגניציה בגילאים מאוחרים יותר (פגיעה שיכולה להתחיל כבר בסביבות גיל 40, אולם להתבטא ולפרוץ רק בגילאים מאוחרים יותר כשכבר מאוחר מדי לטפל).

המוח האנושי מהווה אומנם פחות משני אחוזים ממשקל גופנו, אבל הוא משתמש בחמישית מהחמצן, שזה שימוש משמעותית גדול יותר בחמצן מכל איבר אחר בגופנו. חמצן הוא סופר חיוני ללמידה ותנועה ,ופעילות גופנית מאפשרת לחמצן להגיע למוח ולהביא לתפקוד יעיל יותר של למידה. גם נראה שאימוני כושר ופעילות גופנית באופן כללי שתורמת לפעילות הלב ולזרימת העורקים בדם מסייעת לביצועים טובים יותר של המוח.

הבשורה שכדאי להפנים וליישם היא שאפילו שינויים קלים ברמות הפעילות הגופנית יכולים להשפיע על בריאותנו ובתוך זה גם על בריאות המוח שלנו.

ואם אתם רוצים לקחת את הגוף והמוח שלכם עוד צעד קדימה ויש לכם אפילו רק רבע שעה ביום לתת מעצמכם לצורך כך, תוכלו להיכנס ל- תוכניות אימונים אונליין ולבצע אימון בכל מקום ואפילו אימון מהבית, כי אימון ביתי אפשר וקל לבצע בכל זמן שאתם רוצים ונח לכם. אימונים אונליין זה פתרון נהדר לשדרוג הגוף והמוח.

כל המחקרים שקראתי מאוד הסתדרו לי עם העובדה שגם אצל ילדים כבר מזמן נמצא שהדרך הטובה ביותר ללמדם היא כשהם פעילים. עצם התנועה מגרה את הנוירונים ואת החיווט החשמלי במוח וזה עוזר לקליטת מידע במוח. חוקרים ראו שאזורים במוח שקשורים לזיכרון, לתשומת לב, לתפיסה מרחבית וללמידה הם אותם אזורים במוח שמעבדים את התנועה, שזה גילוי אדיר!

אז…נתראה באימונים😊

מקורות:

Active Bodies/Active Brains: The Relationship Between Physical Engagement and Children’s Brain Development

Exploring the associations of daily movement behaviours and mid-life cognition

שתפו:

צרו קשר

מאמרים נוספים

שינה ופעילות גופנית – איך אימון גופני יכול לשפר את איכות השינה? מהו האימון הכי טוב לשינה שלכם? קבלו את הפעילות הגופנית שתעזור לכם לישון טוב יותר. בפנים- אימון כושר קצר אונליין שיעזור לכם.

שינה טובה בלילה אינה מובנת מאליה. לצד אנשים שנרדמים במהירות וישנים רצוף לאורך הלילה, יש לא מעט אנשים שמתקשים להירדם או לחלופין מתעוררים מספר פעמים

אימוני כושר קצרים אונליין והפעם… לכף הרגל – מדוע חייבים לחזק את כף הרגל? איך לשמור על כף רגל בריאה וגמישה? בפנים- אימון אונליין ובו תרגילים שיעזרו לכם להגמשה וחיזוק כפות הרגליים.

כפות הרגליים הן הבסיס והתמיכה לגוף שלנו ומאפשרות לנו תנועה על הקרקע. כף הרגל היא מהאזורים המורכבים ביותר בגוף ובה מספר רב של עצמות, שרירים,

על אילו שרירים עובדים בשכיבות סמיכה? האם מומלץ לבצע שכיבות סמיכה כל יום? אילו סוגים של שכיבות סמיכה יש? קבלו את שכיבות הסמיכה במנח צר שיקחו את הגוף שלכם עוד צעד קדימה וכדאי להכניסן לשגרת אימוני הכושר שלכם.

שכיבות סמיכה מבוססות על הפעלת כוח הכובד של הגוף על הידיים ובתוך זה המרפקים ועל הרגליים. למה לשכיבות סמיכה קוראים שכיבות סמיכה? כי הגוף, למעשה,

אימון קפיצה- למה כדאי לכם להתחיל לקפוץ- לקפיצה בחבל או ללא חבל יש יתרונות אדירים. בפנים – אימון כושר קצר אונליין ובתוכו תרגילי כושר שמשלבים קפיצה.

תרגילי כושר שמשלבים בתוכם קפיצות הם תרגילים אירוביים ומכילים בתוכם התפרצות נהדרת ומהירה של אנרגיה. תחילה אציין כי אם אתן בהריון או שאתם סובלים ממחלות