השפעות פעילות גופנית על כאב ראש ומיגרנה: מה הקשר בין ספורט לכאבי ראש? איזו פעילות גופנית עוזרת למנוע כאב ראש? והאם פעילות גופנית מסויימת יכולה דווקא לגרום לכאב ראש? וגם – טיפים פרקטיים שיעזרו לכם למנוע כאב ראש.

השפעות פעילות גופנית על כאב ראש ומיגרנה: מה הקשר בין ספורט לכאבי ראש? איזו פעילות גופנית עוזרת למנוע כאב ראש? והאם פעילות גופנית מסויימת יכולה דווקא לגרום לכאב ראש? וגם – טיפים פרקטיים שיעזרו לכם למנוע כאב ראש.

אחת התלונות השכיחות בכל מה שנוגע לכאבים, היא תלונה על כאבי ראש ובתוכם גם כאלה שמתפתחים למיגרנה. כאב ראש הוא תופעה שכיחה בכל העולם ולה דרגות חומרה שונות. כאב ראש פוגע באיכות החיים ויכול לנהל אותנו ולשבש תוכניות. הכאב יכול להיות בכל הראש או רק בצידו האחד של הראש. מיגרנות, לרוב, מופיעות בצד אחד של הראש. מינון כאבי הראש משתנה מאדם לאדם. זה יכול לקרות על בסיס יומי, שבועי, חודשי, או כל כמה חודשים או אפילו שנים. סטטיסטית, נשים סובלות יותר מכאבי ראש.

יש שני סוגים עיקריים של כאבי ראש: כאב ראש ראשוני שנגרם בעקבות גורמים כמו מתח, יציבה לקויה ופזילה. מיגרנה, למשל, היא כאב ראש ראשוני. ויש כאב ראש שניוני שנגרם על ידי גורם אחר כמו מחלות שונות כגון גידול או כאב כתוצאה מחבלת ראש. חשוב לאבחן ולהבין עם רופא באיזה כאב מדובר.

כל מה שנכתב כאן מתייחס, לרוב, לכאב ראש ראשוני. לפי מחקרים, יש קשר חזק בין פעילות גופנית לכאבי ראש, כלומר, פעילות גופנית, ובוודאי אם היא מוסדרת, כפי שאפרט, עוזרת למנוע כאבי ראש. עם זאת, חשוב לציין, כי ישנם אנשים שפעילות גופנית, ובעיקר אם היא בעצימות גבוהה, דווקא גורמת להם לכאב ראש. גם לזה אתייחס.

באופן כללי, חוקרים סבורים שפעילות גופנית משפיעה באופן חיובי על כאבי ראש. עם זאת, לא ברורה לגמרי השפעת העצימות בה הפעילות מתבצעת ולכן החוקרים מסתמכים על קבוצות מיקוד וניסוי שונות ורבות. מבחינת סוג הפעילות המומלצת למניעת כאבי ראש, רוב החוקרים ממליצים על פעילות אירובית קלה עד בינונית כחלק מטיפול במיגרנות או פעילות שמשלבת בתוכה אלמנטים מרגיעים, כמו יוגה או פילאטיס. אם אתם מאלו שפעילות גופנית גורמת לכם לכאב ראש, מומלץ שלא תבצעו פעילות ברמת עצימות גבוהה, כי יתכן וזה מה שגורם לכאב הראש, אלא פעילות בעצימות קלה עד בינונית. פילאטיס או יוגה יעשו עבודה נהדרת. במקום ריצה, אפשר לעשות הליכה מהירה וגם אימונים של הרפיית הגוף יכולים להיות נהדרים. כדי למנוע כאב ראש במהלך אימון מומלץ לשתות תוך כדי האימון, להתאמן במקום קריר ולבצע חימום לפני האימון ושחרור לאחריו. הכי חשוב שתהיו קשובים לגוף, אם פעילות עצימה עושה לכם כאב ראש, עצרו, כנראה לכם זה פחות טוב ולכן בחרו פעילות אחרת.

במחקר שנערך בשוודיה בדקו קבוצות אנשים שסובלים ממיגרנה. חלקם נתבקשו לבצע פעילות גופנית כ 40 דקות, 3 פעמים בשבוע, קבוצה נוספת נתבקשה לבצע תרגילי הרפיה ושחרור וקבוצה שלישית קיבלה תרופות שנמצאו כיעילות במקרים של כאבי ראש. מה שהיה מדהים זה שבכל שלוש הקבוצות נראה שיפור, ללא הבדל משמעותי ביניהן ולכן הסיקו שפעילות גופנית 3 פעמים בשבוע יכולה לעזור ממש כמו תרופה נגד כאב ראש, שכן ההשפעה היתה כמעט זהה.

אם כך, ההמלצה היא להתאמן 3 פעמים בשבוע כדי למנוע כאב ראש. בחרו את האימון שעושה לכם הכי טוב, כי בסופו של יום, זה מה שיהיה הכי יעיל עבורכם ותצליחו להתמיד. העיקר, התאמנו. במקביל לאימונים וכדי להגדיל את הסיכוי להימנע מכאב ראש, אפשר להרגיע כאב ראש על ידי הפחתת לחץ, הפסקה באמצע היום לנשימות עמוקות, הרפיית שרירים תוך שימת דגש לאזורים המתוחים בגוף והרפייתם, גלגול כתפיים אחורה וקדימה והנעת הראש בעדינות מצד לצד תוך כדי שאתם חושבים על משהו נעים, שעושה לכם טוב. עוד טיפ פרקטי שיעשה לכם טוב- וודאו שהצוואר, הכתפיים והלסת משוחררים. כשהגוף תפוס, יש סיכוי גבוה יותר לכאבי ראש. שרירי הלסת קשורים באופן ישיר לכאב ראש. כשאנחנו בלחץ, הלסת ננעלת. לסת הדוקה גורמת לשרשרת תגובות שגורמות למתח בשרירים אחרים בראש ובצוואר. כדי לשחרר את המתח בלסת ובשאר האזורים הנלווים, הניחו את כריות האצבעות על שריר המלעס ואז פתחו פה גדול וסגרו כמה פעמים, עד שתרגישו שחרור.

ולסיום, פעילות גופנית משחררת אנדרופינים שמרוממים את מצב הרוח, משחררת מתח ומספקת חמצן לרקמות הגוף ולרקמות המוח, דבר שמאוד חשוב לגוף וכמובן יכול למנוע כאבי ראש.

שתפו:

צרו קשר

מאמרים נוספים

חשיבות ביצוע נכון של תרגילי כושר- מה הדרכים הנכונות לביצוע 7 תרגילי כושר נפוצים שרבים מבצעים לא נכון? טכניקה נכונה בתרגילים: חשוב שהיא תהיה טובה ומדוייקת.

כל המטרה באימוני כושר היא לחזק את הגוף, להפוך אותו לבריא יותר, יעיל יותר ומתפקד בצורה הטובה ביותר. אולם, ישנם מגוון תרגילים שאם לא נבצעם

פיתולים – התנועה שאתם לא עושים מספיק ואשר כה חשובה לגוף, לנשמה ולנשימה. קבלו אימון כושר קצר אונליין ובו 7 תרגילים עם פיתולים. בואו לפתוח את הגוף בעזרת פיתולים.

התנועה הראשונה שתינוק עושה עוד לפני שמגיח לאוויר העולם וכדי לצאת לאוויר העולם היא פיתול. התינוק, למעשה, מתפתל לו החוצה דרך תעלת האגן וכך מתחיל

שינה ופעילות גופנית – איך אימון גופני יכול לשפר את איכות השינה? מהו האימון הכי טוב לשינה שלכם? קבלו את הפעילות הגופנית שתעזור לכם לישון טוב יותר. בפנים- אימון כושר קצר אונליין שיעזור לכם.

שינה טובה בלילה אינה מובנת מאליה. לצד אנשים שנרדמים במהירות וישנים רצוף לאורך הלילה, יש לא מעט אנשים שמתקשים להירדם או לחלופין מתעוררים מספר פעמים

אימוני כושר קצרים אונליין והפעם… לכף הרגל – מדוע חייבים לחזק את כף הרגל? איך לשמור על כף רגל בריאה וגמישה? בפנים- אימון אונליין ובו תרגילים שיעזרו לכם להגמשה וחיזוק כפות הרגליים.

כפות הרגליים הן הבסיס והתמיכה לגוף שלנו ומאפשרות לנו תנועה על הקרקע. כף הרגל היא מהאזורים המורכבים ביותר בגוף ובה מספר רב של עצמות, שרירים,