חיזוק עמוד השדרה – למה חשוב לחזק את הזוקפים ואת שרירי הליבה? קבלו תרגילים לחיזוק וגמישות השרירים המייצבים של עמוד השדרה והגב. בפנים – אימון כושר אונליין קצר להשגת המטרה.

חיזוק עמוד השדרה – למה חשוב לחזק את הזוקפים ואת שרירי הליבה? קבלו תרגילים לחיזוק וגמישות השרירים המייצבים של עמוד השדרה והגב. בפנים – אימון כושר אונליין קצר להשגת המטרה.

עמוד השדרה הוא מהאזורים החשובים בגוף, הוא החלק הקשיח האחורי המורכב מחוליות והוא מחבר בין בסיס הגולגולת לבין האגן ולמעשה נושא את משקל חלקו העליון של הגוף ותפקידו הסופר חשוב הוא להגן על חוט השדרה (ממנו נשלחים ענפי העצבים הפריפריים אשר מובילים את המידע אל ומכל האיברים בגוף) ולשמור על יציבות הגוף.

מאוד חשוב לשמור על גמישות עמוד השדרה כדי שנוכל לבצע בחופשיות תנועות מגוונות ולא נהיה מוגבלים בתנועות שלנו וחשוב לא פחות לשמור על חיזוקו כדי שנהיה יציבים ומוחזקים ולא יגרמו לנו פציעות ונזקים. שמירה על עמוד השדרה היום, תחסוך לנו לא מעט בעיות בעתיד. גוף חזק הוא גוף שפחות מועד לכאבים. אז כיצד עושים זאת?

אימוני כושר ובתוכם תרגילי כושר שמיועדים לחיזוק עמוד השדרה הם הכרחיים לכולנו, על בסיס קבוע. ובתוך זה, מחזקים את הזוקפים, הרי הם השרירים שנמצאים לאורך עמוד השדרה, תומכים אותו ולמעשה אחראים על מיקומן הנכון של החוליות וחיזוק עמוד השדרה לכל אורכו. ובאופן כללי, מחזקים את שרירי הליבה, שהם אותם שרירים שתומכים בעמוד השדרה ומייצבים את הגוף ובתוכם, בין היתר, שרירי הבטן ושרירי הגב.

לחיזוק שרירי הגב, ובהם השרירים מסביב לעמוד השדרה תפקיד חשוב בבריאות עמוד השדרה. ככל שהשרירים יהיו חזקים יותר, כך יפחת העומס על המפרקים והדיסקים שבין החוליות. ככל שאנו מתבגרים, העצמות שלנו, או ליתר דיוק, החומר ממנו עשויות העצמות שלנו נחלש. משמע, אנו מועדים יותר לנפילות ולפציעות. ראשונות להיפגע, בין היתר, הן החוליות. כמו כן, במהלך השנים אנו נעשים נוקשים יותר בגוף והעצמות נהיות רכות יותר, לכן חשוב לבצע תרגילי כושר שדוחסים את העצמות ובכך מגנים עליהן.

ג’וסף פילאטיס, שהוא ממציא שיטת ותורת הפילאטיס טען שצעיר עם עמוד שדרה נוקשה הוא למעשה, זקן ואילו זקן עם עמוד שדרה גמיש, הוא צעיר.

אלו מכם שלא מחזקים את השרירים בגב וסביב עמוד השדרה חשופים משמעותית לעומס יתר על עמוד השדרה וכאבי גב בגיל מוקדם יותר, מה שעלול לגרום לנזקים נוספים בגוף ולפגיעה באיכות החיים.

מספיק להסתכל סביבנו, להבחין באנשים ולראות דרך התנועה שלהם במרחב מה מצב עמוד השדרה שלהם. נראה כאלו שיש להם עמוד שדרה חזק, יציב ואיתן- הם יהיו זקופים ומורמים, ונראה כאלו שמתנהלים וזזים במרחב כאילו הם חסרי חוליות, עמידתם לא יציבה והם נראים רפויים יותר ופחות מוחזקים, אצל חלקם נראה שקשת הגב גדולה מדי וסיכוי לא קטן שיהיו להם בעיות מורכבות בהמשך. אם הזוקפים חלשים, כל המנח האנטומי של הגוף לא נכון ומעוות וזה יכול לגרום לפגיעות קשות כמו כאבי ברכיים, פריצת דיסק, עקמת ושאר בעיות לא סימפטיות.

לכולנו קריטי לחזק את שרירי הגב כדי שלא נגיע למצב בו אפילו הפעולות הפשוטות ביותר, כגון כיפוף קל או הרמת חפצים, אפילו לא כבדים וכו’ יפגעו בעמוד השדרה.

קבלו אימון כושר קצר בן 7 דקות בלבד שכולו מוקדש לחיזוק וגמישות עמוד השדרה והגב ובתוך זה גם שרירי הליבה שכאמור, עוטפים ומחזיקים, בעצם, את עמוד השדרה. האימון משלב בתוכו כמה אלמנטים שחשובים לשמירה על עמוד השדרה ובהם: תנועה, שינויי תנוחה, מתיחות ועבודה על שרירי הגב עם דגש על עבודה על הזוקפים.

בהצלחה.

שתפו:

צרו קשר

מאמרים נוספים

מדוע אימון שיווי משקל קריטי לכולנו ובתוך זה גם לכל מתאמן ומתאמנת? כיצד לשפר את שיווי המשקל ולבצע אימון שיווי משקל לשיפור איכות חיים? אילו תרגילים טובים לשיפור שיווי המשקל? קבלו אימון שיווי משקל אונליין קצר כדי שתשפרו את שיווי המשקל שלכם ואת בריאותכם.

כשאנו ניגשים להתאמן או מקבלים החלטה להתחיל להתאמן, הסיבות שדוחפות אותנו ומתניעות אותנו לפעול הן, לרוב, הרצון לרזות, לחטב ולעצב את הגוף, לחזק את השרירים

אימון הרווח בין הרגליים – למה לא כל אחד ואחת יכולים להיות עם רווח בין הירכיים? התשובה תפתיע אתכם. ומה לגבי הצטברות שומן בירכיים – איך להוריד שומן בירכיים? איך לחטב ולהיפטר מהשומן בירכיים הפנימיות? קבלו אימון קצר אונליין לירך הפנימית.

יש כמה וכמה אזורים בגוף שבאופן טבעי השומן מצטבר בהם באופן משמעותי ולכן גם מאתגר יותר לעצב ולחטב אותם, מה שעלול לגרום לתסכול ובשלב מסויים

אימון פלאנק סטטי – כל מה שרציתם לדעת על פלאנק, יתרונות הפלאנק, איך עושים פלאנק נכון ואיך מקבלים ממנו את כל מה שהגוף צריך. בפנים – אימון כושר אונליין קצר על טהרת הפלאנק

אחד הדברים היותר חשובים בחיים זה לשמור על הגוף שלנו. אם לא נשמור עליו, איך נתנהל כפי שצריך ואיך יהיו בנו הכוחות לפעול ולבצע את