חיזוק עמוד השדרה – למה חשוב לחזק את הזוקפים ואת שרירי הליבה? קבלו תרגילים לחיזוק וגמישות השרירים המייצבים של עמוד השדרה והגב. בפנים – אימון כושר אונליין קצר להשגת המטרה.

חיזוק עמוד השדרה – למה חשוב לחזק את הזוקפים ואת שרירי הליבה? קבלו תרגילים לחיזוק וגמישות השרירים המייצבים של עמוד השדרה והגב. בפנים – אימון כושר אונליין קצר להשגת המטרה.

עמוד השדרה הוא מהאזורים החשובים בגוף, הוא החלק הקשיח האחורי המורכב מחוליות והוא מחבר בין בסיס הגולגולת לבין האגן ולמעשה נושא את משקל חלקו העליון של הגוף ותפקידו הסופר חשוב הוא להגן על חוט השדרה (ממנו נשלחים ענפי העצבים הפריפריים אשר מובילים את המידע אל ומכל האיברים בגוף) ולשמור על יציבות הגוף.

מאוד חשוב לשמור על גמישות עמוד השדרה כדי שנוכל לבצע בחופשיות תנועות מגוונות ולא נהיה מוגבלים בתנועות שלנו וחשוב לא פחות לשמור על חיזוקו כדי שנהיה יציבים ומוחזקים ולא יגרמו לנו פציעות ונזקים. שמירה על עמוד השדרה היום, תחסוך לנו לא מעט בעיות בעתיד. גוף חזק הוא גוף שפחות מועד לכאבים. אז כיצד עושים זאת?

אימוני כושר ובתוכם תרגילי כושר שמיועדים לחיזוק עמוד השדרה הם הכרחיים לכולנו, על בסיס קבוע. ובתוך זה, מחזקים את הזוקפים, הרי הם השרירים שנמצאים לאורך עמוד השדרה, תומכים אותו ולמעשה אחראים על מיקומן הנכון של החוליות וחיזוק עמוד השדרה לכל אורכו. ובאופן כללי, מחזקים את שרירי הליבה, שהם אותם שרירים שתומכים בעמוד השדרה ומייצבים את הגוף ובתוכם, בין היתר, שרירי הבטן ושרירי הגב.

לחיזוק שרירי הגב, ובהם השרירים מסביב לעמוד השדרה תפקיד חשוב בבריאות עמוד השדרה. ככל שהשרירים יהיו חזקים יותר, כך יפחת העומס על המפרקים והדיסקים שבין החוליות. ככל שאנו מתבגרים, העצמות שלנו, או ליתר דיוק, החומר ממנו עשויות העצמות שלנו נחלש. משמע, אנו מועדים יותר לנפילות ולפציעות. ראשונות להיפגע, בין היתר, הן החוליות. כמו כן, במהלך השנים אנו נעשים נוקשים יותר בגוף והעצמות נהיות רכות יותר, לכן חשוב לבצע תרגילי כושר שדוחסים את העצמות ובכך מגנים עליהן.

ג’וסף פילאטיס, שהוא ממציא שיטת ותורת הפילאטיס טען שצעיר עם עמוד שדרה נוקשה הוא למעשה, זקן ואילו זקן עם עמוד שדרה גמיש, הוא צעיר.

אלו מכם שלא מחזקים את השרירים בגב וסביב עמוד השדרה חשופים משמעותית לעומס יתר על עמוד השדרה וכאבי גב בגיל מוקדם יותר, מה שעלול לגרום לנזקים נוספים בגוף ולפגיעה באיכות החיים.

מספיק להסתכל סביבנו, להבחין באנשים ולראות דרך התנועה שלהם במרחב מה מצב עמוד השדרה שלהם. נראה כאלו שיש להם עמוד שדרה חזק, יציב ואיתן- הם יהיו זקופים ומורמים, ונראה כאלו שמתנהלים וזזים במרחב כאילו הם חסרי חוליות, עמידתם לא יציבה והם נראים רפויים יותר ופחות מוחזקים, אצל חלקם נראה שקשת הגב גדולה מדי וסיכוי לא קטן שיהיו להם בעיות מורכבות בהמשך. אם הזוקפים חלשים, כל המנח האנטומי של הגוף לא נכון ומעוות וזה יכול לגרום לפגיעות קשות כמו כאבי ברכיים, פריצת דיסק, עקמת ושאר בעיות לא סימפטיות.

לכולנו קריטי לחזק את שרירי הגב כדי שלא נגיע למצב בו אפילו הפעולות הפשוטות ביותר, כגון כיפוף קל או הרמת חפצים, אפילו לא כבדים וכו’ יפגעו בעמוד השדרה.

קבלו אימון כושר קצר בן 7 דקות בלבד שכולו מוקדש לחיזוק וגמישות עמוד השדרה והגב ובתוך זה גם שרירי הליבה שכאמור, עוטפים ומחזיקים, בעצם, את עמוד השדרה. האימון משלב בתוכו כמה אלמנטים שחשובים לשמירה על עמוד השדרה ובהם: תנועה, שינויי תנוחה, מתיחות ועבודה על שרירי הגב עם דגש על עבודה על הזוקפים.

בהצלחה.

שתפו:

צרו קשר

מאמרים נוספים

השפעות פעילות גופנית על כאב ראש ומיגרנה: מה הקשר בין ספורט לכאבי ראש? איזו פעילות גופנית עוזרת למנוע כאב ראש? והאם פעילות גופנית מסויימת יכולה דווקא לגרום לכאב ראש? וגם – טיפים פרקטיים שיעזרו לכם למנוע כאב ראש.

אחת התלונות השכיחות בכל מה שנוגע לכאבים, היא תלונה על כאבי ראש ובתוכם גם כאלה שמתפתחים למיגרנה. כאב ראש הוא תופעה שכיחה בכל העולם ולה

חשיבות ביצוע נכון של תרגילי כושר- מה הדרכים הנכונות לביצוע 7 תרגילי כושר נפוצים שרבים מבצעים לא נכון? טכניקה נכונה בתרגילים: חשוב שהיא תהיה טובה ומדוייקת.

כל המטרה באימוני כושר היא לחזק את הגוף, להפוך אותו לבריא יותר, יעיל יותר ומתפקד בצורה הטובה ביותר. אולם, ישנם מגוון תרגילים שאם לא נבצעם

פיתולים – התנועה שאתם לא עושים מספיק ואשר כה חשובה לגוף, לנשמה ולנשימה. קבלו אימון כושר קצר אונליין ובו 7 תרגילים עם פיתולים. בואו לפתוח את הגוף בעזרת פיתולים.

התנועה הראשונה שתינוק עושה עוד לפני שמגיח לאוויר העולם וכדי לצאת לאוויר העולם היא פיתול. התינוק, למעשה, מתפתל לו החוצה דרך תעלת האגן וכך מתחיל

שינה ופעילות גופנית – איך אימון גופני יכול לשפר את איכות השינה? מהו האימון הכי טוב לשינה שלכם? קבלו את הפעילות הגופנית שתעזור לכם לישון טוב יותר. בפנים- אימון כושר קצר אונליין שיעזור לכם.

שינה טובה בלילה אינה מובנת מאליה. לצד אנשים שנרדמים במהירות וישנים רצוף לאורך הלילה, יש לא מעט אנשים שמתקשים להירדם או לחלופין מתעוררים מספר פעמים