למה חשוב לגוון תרגילים באימוני כושר?

למה חשוב לגוון תרגילים באימוני כושר?

בגוף האדם יש מעל 600 שרירים שמהווים מחצית ממשקלו הכולל של הגוף, שזה… המון!!! המטרה באימוני כושר היא להגיע, למעשה, לעבודה על כמה שיותר שרירים, להפעיל אותם, להניע אותם ולחזק אותם. אחרי הכל, השרירים אחראים על התנועה והיציבה וכל תנועה שלנו מערבת מספר לא קטן של שרירים. למשל, בזמן הליכה מעורבים למעלה מ 150 שרירים. ואם תהיתם מה השריר הגדול ביותר בגוף, אז- שריר הישבן הוא הגדול ביותר.

יש נטיה ללא מעט מאיתנו להתאמן ללא גיוון משמעותי בתרגילים באימון, בעיקר בגלל הרגלים וקיבעון וגם- רצון ונוחות שבשגרה. זה פחות מומלץ לגוף מבחינת תוצאות וגם יכול לשעמם ובכך להקשות עלינו להתמיד באימונים. ההיבט המנטלי מאוד חשוב כשמתאמנים, בעיקר לאלו שמחפשים עניין באימון וזקוקים לשינויים. מומלץ וחשוב לבצע בכל אימון גם תרגילים חדשים לצד תרגילים יותר מוכרים. מתאמנים ומתאמנות רבים אינם מתקדמים בשל חוסר גיוון בתוכנית האימונים. קשה להתקדם כשמבצעים בכל אימון בדיוק את אותם התרגילים (וזה נכון לכל סוגי האימונים- אימוני פילאטיס \ תוכניות אימוני כושר למיניהן וכו’).

הגוף אוהב אתגרים, שינויים והפתעות. בכל פעם שאנחנו מפתיעים את הגוף עם תרגיל חדש, הוא מתעורר, השרירים “מופתעים” ו”מתבלבלים” מהגיוון ומגיבים אליו טוב. ואם השרירים אוהבים את זה, אז כל הגוף מגיב לזה ותוצאות האימונים הרבה יותר מוצלחות.

חשוב לגוון תרגילים כדי ששרירים נוספים יעבדו. כאמור, יש כל כך הרבה שרירים בגוף ואנחנו רוצים להגיע לרובם ולכן חשוב לבחור תרגילים שונים שעובדים על שרירים שונים. טעות לחשוב שאם נבצע בדיוק את אותם תרגילים שוב ושוב, נקבל תוצאות מספקות. בסופו של דבר, בשלב מסויים, הגוף יגיב לאותם תרגילים כה מוכרים הרבה פחות טוב וזה יכול מאוד לתסכל וכמובן שזה הופך את האימון לפחות יעיל באופן משמעותי. בנוסף, גיוון בתוכנית אימונים מקטין את הסיכוי להיפצע בשל העובדה שמורידים עומס מהמפרקים, כך שלא יפעלו כל הזמן באותו טווח ובאותן זוויות תנועה.

אחד הדברים שיותר חשובים כשמחליטים להתאמן בצורה נכונה, הוא לא להתפזר יותר מדי, אלא לקחת תוכנית אימונים אידיאלית, שמכסה עבודה על כל הגוף בצורה טובה ומגוונת ולשנות פוזיציות ככל האפשר. בעמידה, בישיבה, בעמידת שש, על הצד וכו.. כך תהליך האימון יהיה אפקטיבי.  

אז.. שיהיה אימון כייפי ומגוון😊

שתפו:

צרו קשר

מאמרים נוספים

השפעות פעילות גופנית על כאב ראש ומיגרנה: מה הקשר בין ספורט לכאבי ראש? איזו פעילות גופנית עוזרת למנוע כאב ראש? והאם פעילות גופנית מסויימת יכולה דווקא לגרום לכאב ראש? וגם – טיפים פרקטיים שיעזרו לכם למנוע כאב ראש.

אחת התלונות השכיחות בכל מה שנוגע לכאבים, היא תלונה על כאבי ראש ובתוכם גם כאלה שמתפתחים למיגרנה. כאב ראש הוא תופעה שכיחה בכל העולם ולה

חשיבות ביצוע נכון של תרגילי כושר- מה הדרכים הנכונות לביצוע 7 תרגילי כושר נפוצים שרבים מבצעים לא נכון? טכניקה נכונה בתרגילים: חשוב שהיא תהיה טובה ומדוייקת.

כל המטרה באימוני כושר היא לחזק את הגוף, להפוך אותו לבריא יותר, יעיל יותר ומתפקד בצורה הטובה ביותר. אולם, ישנם מגוון תרגילים שאם לא נבצעם

פיתולים – התנועה שאתם לא עושים מספיק ואשר כה חשובה לגוף, לנשמה ולנשימה. קבלו אימון כושר קצר אונליין ובו 7 תרגילים עם פיתולים. בואו לפתוח את הגוף בעזרת פיתולים.

התנועה הראשונה שתינוק עושה עוד לפני שמגיח לאוויר העולם וכדי לצאת לאוויר העולם היא פיתול. התינוק, למעשה, מתפתל לו החוצה דרך תעלת האגן וכך מתחיל

שינה ופעילות גופנית – איך אימון גופני יכול לשפר את איכות השינה? מהו האימון הכי טוב לשינה שלכם? קבלו את הפעילות הגופנית שתעזור לכם לישון טוב יותר. בפנים- אימון כושר קצר אונליין שיעזור לכם.

שינה טובה בלילה אינה מובנת מאליה. לצד אנשים שנרדמים במהירות וישנים רצוף לאורך הלילה, יש לא מעט אנשים שמתקשים להירדם או לחלופין מתעוררים מספר פעמים