איך לחיות חיים טובים יותר? לא רק אימוני כושר אונליין. 5 טיפים ששדרגו ושינו לי את החיים

איך לחיות חיים טובים יותר? לא רק אימוני כושר אונליין. 5 טיפים ששדרגו ושינו לי את החיים

בדרך כלל הכתבות שאני כותבת כאן, באתר שלי או במקומות אחרים הם תוצר של למידה וקריאת מחקרים. אני פחות חושפת הרגלים וטכניקות שאני מפתחת לעצמי תוך כדי תנועה ולמידה מתמדת. הפעם החלטתי שהגיע הזמן לשתף אתכם ואתכן בפעולות והרגלים שאימצתי לעצמי כדי להפוך את החיים שלי לטובים יותר בכל מובן, אם זה בגוף ובנפש ובהתמודדות עם מצבי משבר או קשיים.

אז אפתח ואציין שלא פשוט לי להשריש הרגלים, עד לא מזמן חייתי את חיי תוך כדי תנועה ואם הגיע לחיי אתגר, פעלתי כדי לפתור אותו בצורה הטובה ביותר לדעתי, ללא מיומנות כלשהי שאימצתי. הבנתי שאם בכל זאת, על אף שזה נוגד את האישיות הטבעית שלי, אם אשריש לעצמי הרגלים על בסיס קבוע שישפרו את איכות חיי באופן כללי, לא רק שחיי יהיו טובים ובריאים יותר, אלא כשיגיע אתגר, אדע להתמודד איתו הרבה יותר בקלות ובצורה נכונה.

האם היה לי קשה להשריש הרגלים? מאוד! כמה זמן לקח לי להשריש הרגלים ולהתמיד? 4 חודשים, שאגב, על פי מחקרים, בין 3 ל 4 חודשים זה הזמן הממוצע שלוקח לאדם להשריש הרגלים חדשים. האם היה שווה את זה? יותר מכל דבר!

אז הנה הטיפים שלי לחיים בריאים וטובים יותר:

1.תנועה – תנועה עושה כל כך טוב לגוף ולנפש,  עוזרת לצאת מתקיעות, מורידה מתחים, מכניסה אנרגיה “פרשית” לגוף, מעירה אותנו וגורמת לנו להיות תפקודיים, חיוניים ויעילים יותר ביום. אז מעבר לזה שאני מבצעת כל יום אימון כושר בן רבע שעה (אימון כושר ביתי אונליין) ולא מוותרת לעצמי, גם אם אין לי כוח או לא בא לי (רבע שעה זה זמן שתמיד אפשר למצוא, זה קצר ועל כן קל יותר להתחייב ולהתמיד), אני דואגת שלא אשב ברצף יותר משעה. גם אם אני בפגישת עבודה וגם אם אני בהרצאות, אני פשוט קמה, מזיזה את הגוף במשך 5 דקות לפחות ועושה מתיחות או כל תנועה\ות שעושות לי טוב באותו רגע. בנוסף, לכל מקום אליו אני יכולה להגיע רגלית, אני משאירה את הרכב בחניה וצועדת. ובנוסף, עולה במדרגות ולא במעלית. ובקיצור, מנצלת כל אפשרות להפעיל ולהניע את הגוף.

2.לנשום בצורה נכונה – במהלך היום, בטח אם הוא עמוס, אנחנו לא נושמים בצורה נכונה. לרוב, הנשימה מהירה וקצרה ואנו לא שמים לב לאופן בו אנו נושמים. נשימה נכונה היא אחת הדרכים להכניס בריאות ורוגע לגוף ולנפש וגם הדרך להימנע ממחלות מסויימות. מאחר והיום שלי סופר עמוס ולרוב אין לי את האפשרות לפתוח את הבוקר עם “סשן” נשימות, החלטתי שבסוף יום, לא משנה מתי הוא מסתיים, אני מבצעת נשימות נכונות במשך לפחות 5 דקות או בישיבה או בשכיבה ואפילו ממש לפני השינה. כדי לבצע נשימה נכונה- הניחו לנייד או לכל הסחת דעת אחרת שיכולה להיות, קחו אויר מהאף “ונפחו” את הבטן במשך 7 שניות (לקיחת אויר איטית במשך 7 שניות), עצרו את לקיחת האויר למשך 2 שניות ואז הוציאו אויר גם במשך 7 שניות ועצרו ל 2 שניות וכך חוזר חלילה במשך 5 דקות לפחות. אם תתמידו לתרגל את הנשימה כל יום, תרגישו נהדר והחיים ללא ספק יהיו מאווררים יותר והנשמה תהיה רגועה יותר.

3.שינה טובה בפוזיציה נכונה ובריאה – אני מאוד משתדלת לישון לפחות 7 שעות בלילה. שינה היא קריטית לבריאות הגוף, הנפש והמוח. שינה היא הדלק שלנו, ללא דלק, נתקשה להתניע את היום. חקרתי כדי להבין בעיקר באיזו פוזיציה מאוד לא כדאי להירדם. לאחר שיחה עם אורתופדים שונים והמלצה של ג’יימס לינהרדט שנחשב למומחה לתנועות שינה, הפסקתי לחלוטין לישון בפוזיציה שמוצגת בצילום, פוזיציה שעלולה לדחוס את החוליות ולגרום לנזקים ולכאבי גב וצוואר. בחרו בכל תנוחת שינה שנוחה לכם, רק לא זאת😊

4.לציין 3 דברים טובים שקרו היום – יש לי מחברת שבסוף כל יום אני כותבת בה 3 דברים טובים שקרו לי במהלך היום. לפעמים זה בא בקלות ולפעמים אני צריכה להתאמץ כדי למצוא 3 דברים כל יום. אלו יכולים להיות דברים גדולים, אבל גם הנאות קטנות, כמו למשל שאכלתי היום עוגה טעימה וזה עשה לי כיף. לא מוותרת על זה אף פעם. לפני השינה, באופן טבעי, עולות לנו מחשבות לראש. למחשבות לא טובות יש נטייה להגיע לפני המחשבות הטובות, כך זה לרוב ולכן כדי לתקן את זה ולשנות את זה, צריך לפעול. מאוד בריא לנפש לסיים את היום עם מחשבות חיוביות ומקדמות.

5.להתעורר כל בוקר עם חיוך, אפילו אם זה חיוך בכוח. למה? כי ברגע שאנחנו מחייכים, לא משנה אם זה חיוך אמיתי או מאולץ, עצם פעולת החיוך גורמת לנו להרגיש טוב יותר. אפילו צ’ארלס דרווין כתב על זה תיאוריה שלמה. כשאנו מחייכים משתנה העיבוד העצבי במוח וגורם לתחושה טובה ומייצר אצלנו אנדרופינים. בזמן חיוך, שרירי החיוך עובדים (26 שרירים עובדים בזמן חיוך), המוח שלנו בעצם מקבל על כך “הודעה” ובתגובה הוא מפעיל את אותה תחושה חיובית שממלאת אותנו כשאנו מחייכים. חיוך גם מפחית לחץ ומתח ומוריד את לחץ הדם. אז בין אם זה בא לכם באופן טבעי ובין אם לא, גם אם התעוררתם על רגל שמאל וגם אם אתם עייפים ועצבניים כי לא ישנתם מספיק או לא ישנתם טוב, פתחו את הבוקר עם חיוך במשך 30 שניות לפחות וכבר התחלתם את היום בצורה טובה יותר.

לחיי חיים טובים😊

ו… נתראה באימוני כושר אונליין..

שתפו:

צרו קשר

מאמרים נוספים

הגיל לא קובע- האם אפשר להילחם באיבוד מסת שריר לעת זקנה? איבוד מסת שריר עם עלייה בגיל – איך להימנע מירידה במסת שריר? איך להפחית את תופעת איבוד מסת השריר? איבוד מסת שריר בגיל מבוגר זה משהו שיכולה להיות לכם שליטה עליו.

סבתא של חבר טוב שלי היתה מורה להתעמלות עד גיל 98! ביום בו היא החליטה לצאת לפנסיה באופן עצמאי ולהפסיק לבצע פעילות גופנית (בגיל 98,

לחץ נפשי וכאבי גב – מה עושים כשהגב כואב? האם מצב נפשי ירוד יכול לגרום לכאבי גב? ולמה חשוב להבין האם כאבי הגב נובעים מלחץ נפשי? קבלו אימון כושר קצר אונליין שיעזור לכם להקל על כאבי הגב בצורה משמעותית.

במצבי לחץ  כל המערכות מתבלבלות והגוף פועל בצורה שונה. זה מתבטא בכך שמערכות הגוף מתכווננות אחרת וזאת למען מטרה ברורה ומוגדרת – לשמור ולהגן עלינו

5 דקות וסיימנו – עד כמה יעילים אימוני כושר קצרים? האם אימוני כושר של 5 דקות ביום באמת עוזרים? מתקשים למצוא מוטיבציה לאימון כושר ביתי? קבלו אימון כושר קצר אונליין בן 5 דקות בלבד שיחזק לכם את הגוף וישפר את הבריאות.

חשוב להתאמן, אין ספק! היתרונות שאימוני כושר מספקים לנו מאפשרים לנו להיות בריאים יותר, חזקים יותר, עם נפש אסופה ורגועה יותר וגם, כמובן, להיראות טוב

איך לשבת בצורה נכונה? איך לעמוד בצורה נכונה? קבלו סרטון הדגמה וטיפים חשובים לישיבה נכונה באופן כללי ולישיבה נכונה מול מחשב. ובנוגע לעמידה נכונה – קבלו טיפים לעמידה ויציבה נכונה שישפרו את איכות החיים שלכם.

תחילה אציין שישיבה או עמידה לא נכונות עלולות לגרום לכאבים בגב ולעייפות במקרה הטוב ולדלקות ושינויים מבניים, פציעות משמעותיות בגב ובחוליות ובכפות הרגליים, במקרה הפחות