מה הקשר בין סוכרת ופעילות גופנית?

מה הקשר בין סוכרת ופעילות גופנית?

אין ספק שפעילות גופנית משפרת את איכות החיים. היא מחזקת את הגוף ובריאה לא רק לגוף, אלא גם לנפש ועוזרת להתמודד עם מחלות מסויימות. אלו שאוהבים להתאמן זכו ובענק, כי מבחינתם אימון הוא הנאה ולא רק משהו “שחייבים לעשות”. אלו שפחות נהנים להתאמן, גם חשוב שיתאמנו, בגלל כל היתרונות האדירים שפעילות גופנית מביאה עימה.

מאז ומתמיד דיברו ועדיין מדברים על אויב גדול לגוף ולמח האדם – הסוכר. מדי שנה עוד ועוד אנשים חולים במחלת הסוכרת, מחלה לא פשוטה שמעבר להשפעות שלה על הגוף ועל התפקוד, היא גם משפיעה על הנפש, כי מתוק זה טעים ויש שיאמרו שמתוק זה החיים (ואני ביניהם😊) ולא פשוט בכלל להיגמל מסוכר.

חשוב לדעת שספורט, או כל פעילות גופנית שהיא (ובעיקר עבודה על סיבולת לב ריאה ועבודה עם התנגדות\ משקולות) תורמים למניעה \ טיפול במחלת הסוכרת, אז זאת סיבה נוספת וסופר חשובה להתאמן ולא לוותר לעצמנו. גם אם אתם ממש לא מתחברים לפעילות גופנית, שלא לומר, סופר קשה לכם להביא את עצמכם להתאמן, דעו שממש כדאי שתתחילו  להתאמן ואפילו “בקטנה” ומשם תראו לאן תגיעו. בחרו תוכנית אימונים \ תוכנית אימונים אונליין \ אימוני כושר או כל פעילות גופנית כמו אימוני פילאטיס או סיבולת לב ריאה וכו’. אז איך בדיוק פעילות גופנית מועילה בכל מה שנוגע להשפעת הסוכר על הגוף?

פעילות גופנית משפרת את כניסת הסוכר לתאים, מה שהופך את הסוכר לאנרגיה בזמן הפעילות ואחרי הפעילות וכך יורדת רמת הסוכר בדם. כשמבצעים פעילות גופנית, יורדים במשקל, רמות הכולסטרול הרע ולחץ הדם משתפרים ולא מעט מחקרים שבדקו את הקשר בין פעילות גופנית ונפש מצאו שאותה פעילות ממש, שחלק לפעמים פחות מתחברים אליה או מכריחים את עצמם לעשות אותה, עוזרת להתמודד עם דיכאון ומתח ומביאה לאיזון הסוכר בדם. מצבי מתח עלולים להשפיע על רמות סוכר הדם.

לחולי סוכרת עלולות להיות בעיות בכף הרגל, מה שמקשה על ההתנהלות היומיומית. פעילו גופנית יכולה לעזור למנוע את הבעיות או להקל עליהן על ידי שיפור אספקת הדם לגפיים התחתונות.

אם אתם מאובחנים עם טרום סוכרת, או יש לכם במשפחה אנשים עם נטייה לסוכרת מסוג 2, פעילות גופנית יכולה למנוע או לדחות את הגעת המחלה, אז לאותה אוכלוסיה כדאי, על אחת כמה וכמה, להתחיל להתאמן.

נתראה באימונים😊

שתפו:

צרו קשר

מאמרים נוספים

השפעות פעילות גופנית על כאב ראש ומיגרנה: מה הקשר בין ספורט לכאבי ראש? איזו פעילות גופנית עוזרת למנוע כאב ראש? והאם פעילות גופנית מסויימת יכולה דווקא לגרום לכאב ראש? וגם – טיפים פרקטיים שיעזרו לכם למנוע כאב ראש.

אחת התלונות השכיחות בכל מה שנוגע לכאבים, היא תלונה על כאבי ראש ובתוכם גם כאלה שמתפתחים למיגרנה. כאב ראש הוא תופעה שכיחה בכל העולם ולה

חשיבות ביצוע נכון של תרגילי כושר- מה הדרכים הנכונות לביצוע 7 תרגילי כושר נפוצים שרבים מבצעים לא נכון? טכניקה נכונה בתרגילים: חשוב שהיא תהיה טובה ומדוייקת.

כל המטרה באימוני כושר היא לחזק את הגוף, להפוך אותו לבריא יותר, יעיל יותר ומתפקד בצורה הטובה ביותר. אולם, ישנם מגוון תרגילים שאם לא נבצעם

פיתולים – התנועה שאתם לא עושים מספיק ואשר כה חשובה לגוף, לנשמה ולנשימה. קבלו אימון כושר קצר אונליין ובו 7 תרגילים עם פיתולים. בואו לפתוח את הגוף בעזרת פיתולים.

התנועה הראשונה שתינוק עושה עוד לפני שמגיח לאוויר העולם וכדי לצאת לאוויר העולם היא פיתול. התינוק, למעשה, מתפתל לו החוצה דרך תעלת האגן וכך מתחיל

שינה ופעילות גופנית – איך אימון גופני יכול לשפר את איכות השינה? מהו האימון הכי טוב לשינה שלכם? קבלו את הפעילות הגופנית שתעזור לכם לישון טוב יותר. בפנים- אימון כושר קצר אונליין שיעזור לכם.

שינה טובה בלילה אינה מובנת מאליה. לצד אנשים שנרדמים במהירות וישנים רצוף לאורך הלילה, יש לא מעט אנשים שמתקשים להירדם או לחלופין מתעוררים מספר פעמים