מה הקשר בין קצב החיים שלנו למה שזה עושה לנו נפשית ואיך מתמודדים עם זה?

מה הקשר בין קצב החיים שלנו למה שזה עושה לנו נפשית ואיך מתמודדים עם זה?

המצב כיום הוא שהחיים עמוסים, הקצב מהיר ואנחנו במירוץ. אנו בעידן בו הכל מתנהל ומתקדם כל כך מהר, בלי פרופורציות ובגלל קדמת הטכנולוגיה אנחנו מקבלים בלי סוף אינפורמציה בכמויות ובבת אחת במהלך כל היום. התחושה היא שיש ערבוב בין העבודה והחיים האישיים\ חיי המשפחה, הכל מרגיש חשוב מבחינת תיעדוף ונפשית זה יוצר עלינו עומס שעלול לגרום לחרדות, לחיים לחוצים יותר, “על קוצים” – מה שנקרא ולחוסר שקט וזמן שיש לנו לעצמנו. כל אלה, ללא ספק, פוגעים באיכות החיים שלנו.

זה המצב וכעת חשוב להבין איך להתנהל בתוך זה בצורה שנכונה ובריאה לנו ולמצוא את הבלאנס בחיים.

ירימו ידם אלו מכם שלא לוקחים את הפלא לידיים דבר ראשון על הבוקר ומיד מתעדכנים בהודעות, ווטסאפים, מיילים, חדשות ועדכונים שקופצים לנו בלי סוף וכל זה, ברגע שפקחנו את העיניים, עוד לפני שממש התעוררנו ועוד לפני שכף רגלנו דרכה על הרצפה. למעשה, יוצא שברגע שאנחנו פוקחים את העיניים בבוקר, היום שלנו מתחיל מאפס קמ”ש ל 100 קמ”ש בן רגע. כמה שזה לא טוב ולא נכון עבור המוח והנפש. אנחנו הכי פגיעים על הבוקר כשאנו מתעוררים ולכן מאוד חשוב לפתוח את הבוקר כמו שצריך, להתעורר באופן רגוע ולהתחיל את היום “באיזי”. כך נכנסים ליום בצורה הדרגתית ונכונה.

לפי מחקרים קליניים רבים מאוניברסיטאות ברחבי העולם (וקשה להתווכח עם כל כך הרבה מחקרים שקובעים זאת), יש שני דברים שאם תעשו אותם בבוקר הם ממש בגדר תרופה לגוף וישנו את חייכם. האחד- פעילות גופנית. השני- מדיטציה. שני אלו מרגיעים ומאפסים את הגוף ועוזרים להתמודד עם התופעות הלא פשוטות שתוארו. בכל הנוגע לפעילות גופנית, אימוני הכושר (פילאטיס\כוח\HITT\אירובי וכו’) כלל לא צריכים להיות ארוכים כדי לספק את התוצאות הרצויות. אימון כושר בן 10 דקות או רבע שעה מספק את הרוגע שהגוף כה זקוק לו. מחקרים אף מצאו שפעילות גופנית מתונה או מאומצת יכולה לסייע באופן משמעותי בהפחתת תסמיני חרדה ואפילו במקרים של חרדה כרונית.

כמה יהיה קשה להניח לפלא כשמתעוררים, לעשות את הדבר הנכון עבור הגוף והנפש ורק אז, לפנות לכל השאר, ובתוך זה גם לעדכונים בפלא? סופר קשה! אין ספק שמדובר באתגר. הרי אנו מורגלים לפתוח את הבוקר בצורה מסויימת וכשהפלא מעורב, הרי שבנוסף להכל, זאת אפילו התמכרות של ממש. מדובר בשינוי הרגלים ולכן כאן אתם נכנסים לתמונה וצריכים לקבל אחריות והחלטה. ולמרות שבהתחלה זה יהיה קשה ולמרות שאולי לא תצליחו על בסיס יום יומי, ככל שזה יהיה יותר במודעות שלכם ותהיו מכוונים לשם, כך הגוף והנפש לאט לאט יבינו שקורה תהליך של שינוי, יאמצו את זה באהבה ויצ’פרו אתכם. החיים יראו אחרת😊

ולסיכום, רובנו אכן מודעים לחשיבותה הרבה של פעילות גופנית ביום יום. מעבר לבריאות, חיזוק ועיצוב הגוף ושמירה על משקל תקין, לפעילות גופנית, כאמור, יש גם השפעה מאוד חיובית על הרבה מערכות בגופנו ובין היתר על המצב הנפשי שלנו. חבל יהיה לשכוח את זה, אז לכו על זה בענק ותנו לעצמכם את המתנה הזאת. לאנשים רבים אין את הכוח, הזמן או הרצון לצאת מהבית במיוחד בשביל להתאמן. יש כיום מגוון רחב ומדהים של אימוני כושר אונליין. זה פותר את הבעיה. אפשר לבצע אימונים מהבית או מכל מקום אחר, לא משנה איפה אתם. אפשר גם לבצע אימונים אונליין עם המשפחה ולהפוך את זה לדרך חיים משפחתית.

בהצלחה😊

שתפו:

צרו קשר

מאמרים נוספים

מדוע אימון שיווי משקל קריטי לכולנו ובתוך זה גם לכל מתאמן ומתאמנת? כיצד לשפר את שיווי המשקל ולבצע אימון שיווי משקל לשיפור איכות חיים? אילו תרגילים טובים לשיפור שיווי המשקל? קבלו אימון שיווי משקל אונליין קצר כדי שתשפרו את שיווי המשקל שלכם ואת בריאותכם.

כשאנו ניגשים להתאמן או מקבלים החלטה להתחיל להתאמן, הסיבות שדוחפות אותנו ומתניעות אותנו לפעול הן, לרוב, הרצון לרזות, לחטב ולעצב את הגוף, לחזק את השרירים

אימון הרווח בין הרגליים – למה לא כל אחד ואחת יכולים להיות עם רווח בין הירכיים? התשובה תפתיע אתכם. ומה לגבי הצטברות שומן בירכיים – איך להוריד שומן בירכיים? איך לחטב ולהיפטר מהשומן בירכיים הפנימיות? קבלו אימון קצר אונליין לירך הפנימית.

יש כמה וכמה אזורים בגוף שבאופן טבעי השומן מצטבר בהם באופן משמעותי ולכן גם מאתגר יותר לעצב ולחטב אותם, מה שעלול לגרום לתסכול ובשלב מסויים

אימון פלאנק סטטי – כל מה שרציתם לדעת על פלאנק, יתרונות הפלאנק, איך עושים פלאנק נכון ואיך מקבלים ממנו את כל מה שהגוף צריך. בפנים – אימון כושר אונליין קצר על טהרת הפלאנק

אחד הדברים היותר חשובים בחיים זה לשמור על הגוף שלנו. אם לא נשמור עליו, איך נתנהל כפי שצריך ואיך יהיו בנו הכוחות לפעול ולבצע את