מה זה חיטוב? איך מחטבים את הגוף? מה ההבדל בין חיטוב למסה? חיטוב הגוף – קבלו את המדריך המלא לחיטוב הגוף והסבר איך מגיעים לגוף חטוב.

מה זה חיטוב? איך מחטבים את הגוף? מה ההבדל בין חיטוב למסה? חיטוב הגוף – קבלו את המדריך המלא לחיטוב הגוף והסבר איך מגיעים לגוף חטוב.

מה זה בכלל חיטוב?

חיטוב הוא היחס בין מסת השריר בגוף למסת השומן בגוף. ככל שמסת השריר גבוהה יותר ומסת השומן נמוכה יותר, כך הגוף יהיה חטוב יותר, השרירים יבלטו החוצה וזה יתבטא, בין היתר, בריבועים בבטן, ידיים מעוצבות ובאופן כללי, בגוף מוצק יותר ואסוף יותר. הכל כאן משחק של יחס בין השרירים והשומן בגוף.

ההבדל בין חיטוב השריר למסת השריר –

שני המונחים האלו מתכתבים האחד עם השני, אך יש ביניהם הבדל, בין היתר, גם בהקשר של המטרה שלנו. כשמדברים על מסת שריר והעלאת מסת שריר, המיקוד הוא בבניית השריר והגדלתו לצורך קבלת גודל ונפח. כשמדברים על חיטוב השריר ללא הגדלת נפחו, העבודה תהיה עם ועל מסת שריר קיימת כשהמטרה שלנו היא, בעצם, לעצב את השרירים כך שלא יהיו רפויים אלא שיהיו חזקים ומפוסלים וליצור קווי גוף מעוצבים ומוגדרים ולאוו דווקא גדולים או מנופחים יותר. בשני המקרים האלו, העבודה באימוני הכושר תהיה שונה. למשל, כדי לנפח שריר ולהעלות את המסה שלו, נעבוד עם משקלים גבוהים ואילו כדי להתמקד בעיצוב השריר הקיים, נעבוד עם משקלים נמוכים יותר ואף עם משקל הגוף.

כדי לחטב את הגוף, חשוב לבצע אימוני כושר באופן קבוע ובתוכם גם תרגילי כוח, עם משקולות או עם משקל הגוף, זה לא משנה, זה בעיקר עניין של העדפה אישית. חשוב שתתחברו לפעילות הגופנית שאתם בוחרים לבצע, כדי שיהיה לכם קל להתמיד ולהצליח בתהליך.

וזה לא רק עניין של מראה, אלא גם עניין של בריאות. ככל שחולפות השנים, אצל כל אחד ואחת מאיתנו יש ירידה טבעית במסת השריר וזה לא טוב. אם לא נדאג לחזק את השרירים או לפחות לשמר ולא לאבד מסת שריר קיימת, אנחנו עלולים לשלם על כך בהמשך, לקראת הגעה לגיל השלישי ואף לפני. אי תחזוק מסת שריר יכול להביא לתחלואה, לאיכות חיים ירודה, לקושי בפעילות גופנית בסיסית כמו הליכה או עליה במדרגות, ישיבה וקימה וכן עליה בשכיחות חולשה ושברים בעצמות. זה תהליך שקורה באיטיות ובהדרגתיות, עד כדי כך שאנחו לא באמת מרגישים ויודעים מתי התהליך החל אצלנו ואנו עלולים לפספס את התחלתו ו”להתעורר” כשהמצב כבר מתקדם וקשה לתקן. פעילות גופנית, בנוסף לחשיבותה להעלאת מסת השריר, היא גם אמצעי מצויין לטיפול ומניעת מחלות ובהם מחלות לב, יתר לחץ דם, סוגים שונים של סוכרת ואוסטיאופורוזיס (ירידה בצפיפות העצם).  

בנוסף לפעילות גופנים, גם עניין התזונה רלבנטי בכל מה שנוגע לחיטוב הגוף. כדי להשיג גוף חטוב צריך שילוב נכון בין תזונה ופעילות גופנית כי חלק נוסף וחשוב בתהליך לגוף חטוב הוא- גירעון קלורי אליו ניתן להגיע באמצעות שמירה על תפריט תזונה נכון ומוגדר בכל יום. תזונה נכונה ושגרת אימונים בהם נתמיד יביאו לתוצאות נהדרות. לכל אחד ואחת מאיתנו תפריט אישי שמתאים לנו ולכן חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי בניית התפריט.

חשוב להבין שחיטוב הגוף זאת דרך חיים וכאמור, ככל שנתחיל עם התהליך מוקדם יותר, יהיה לנו קל ומהיר יותר להגיע לתוצאות כי ככל שמתבגרים זה מאתגר יותר את הגוף שכבר אינו צעיר כפי שהיה ולכן התהליך יתקדם לאט יותר.

בדיאטה מאבדים משקל אבל צריך לקחת בחשבון שיחד עם המשקל, גם מאבדים מסת שריר, לכן חשוב להתחטב בצורה חכמה, נכונה ובריאה. אם לא נבצע אימוני כושר בתוך התהליך ונסתפק רק בדיאטה – גם אם נרזה, הגוף יהיה כחוש, חלש ועייף יותר ובוודאי שלא חטוב. תפקידנו לשמור שהשרירים לא יהיו חלשים ועלינו לחזק אותם ולשמור עליהם. תהליך החיטוב מצריך מאיתנו להיות עקביים, כי ברגע שנפסיק להתאמן לאורך זמן, גם הגוף כבר לא יהיה חטוב והשרירים לא יהיו חזקים ואסופים ולמעשה, נצטרך להתחיל את התהליך מהתחלה.

ובקיצור – פעילות גופנית היא חיונית אם המטרה היא לחטב את הגוף. ירידה במשקל בלבד תביא לאיבוד מסת השומן וגם לאיבוד מסת השריר. בתהליך של חיטוב המטרה היא לאבד מסת שומן אך במקביל לחזק את השריר.

חשוב לציין שתהליך החיטוב אומנם יחייב אותנו לאכול נכון ובריא יותר ואף להיות במאזן קלורי שלילי בתקופה מסויימת (במידה ואנחנו מעוניינים לרדת במשקל) אך לאלו שמטרתם אינה לרדת במשקל, התהליך לא מחייב ירידה משמעותית במשקל אך כן מחייב לבצע פעילות גופנית איכותית לשרירים. האימונים צריכים לכלול בתוכם גירוי שרירי שמאפשר את תהליך בניית והתחזקות השריר (כמו אימוני כוח, אימונים עם משקולות).

כדאי לעשות זאת בתהליך וכל פעם לעבוד עם משקלים הולכים ועולים או עם מספר חזרות גדול יותר בתרגילים. עבודה נהדרת יכולה להיות גם עם משקל הגוף בלבד (למי מאיתנו שלא מעוניינים לנפח את השרירים).

אם אתם מתאמנים מנוסים, יהיה לכם קל יותר לחטב את הגוף. אם אתם בתחילת הדרך, זה יקח יותר זמן אבל לגמרי שווה את התהליך- תהליך של סבלנות, התמדה והתנהלות נכונה עם הגוף ועבור הגוף. טעות תהיה להתחיל פעילות ישר בעצימות גבוהה שגם תביא לאי התמדה וגם, אולי, לפציעות.

תהליך החיטוב אינו תהליך שנראה את תוצאותיו מהיום למחר. מדובר, כאמור, בתהליך שנבנה בהדרגתיות. אלו שמתחילים בדיאטות כאסח ובאימוני כושר אינטנסיביים וחושבים כי כך יקצרו את הדרך, טועים, שכן התהליך צריך להיות משולב, מבוקר והדרגתי, גם כדי לבנות את התהליך בצורה נכונה וגם כדי להצליח להתמיד. מה שמתחיל ב”בום”, נגמר ב”בום”.

בהצלחה😊

שתפו:

צרו קשר

מאמרים נוספים

הגיל לא קובע- האם אפשר להילחם באיבוד מסת שריר לעת זקנה? איבוד מסת שריר עם עלייה בגיל – איך להימנע מירידה במסת שריר? איך להפחית את תופעת איבוד מסת השריר? איבוד מסת שריר בגיל מבוגר זה משהו שיכולה להיות לכם שליטה עליו.

סבתא של חבר טוב שלי היתה מורה להתעמלות עד גיל 98! ביום בו היא החליטה לצאת לפנסיה באופן עצמאי ולהפסיק לבצע פעילות גופנית (בגיל 98,

לחץ נפשי וכאבי גב – מה עושים כשהגב כואב? האם מצב נפשי ירוד יכול לגרום לכאבי גב? ולמה חשוב להבין האם כאבי הגב נובעים מלחץ נפשי? קבלו אימון כושר קצר אונליין שיעזור לכם להקל על כאבי הגב בצורה משמעותית.

במצבי לחץ  כל המערכות מתבלבלות והגוף פועל בצורה שונה. זה מתבטא בכך שמערכות הגוף מתכווננות אחרת וזאת למען מטרה ברורה ומוגדרת – לשמור ולהגן עלינו

5 דקות וסיימנו – עד כמה יעילים אימוני כושר קצרים? האם אימוני כושר של 5 דקות ביום באמת עוזרים? מתקשים למצוא מוטיבציה לאימון כושר ביתי? קבלו אימון כושר קצר אונליין בן 5 דקות בלבד שיחזק לכם את הגוף וישפר את הבריאות.

חשוב להתאמן, אין ספק! היתרונות שאימוני כושר מספקים לנו מאפשרים לנו להיות בריאים יותר, חזקים יותר, עם נפש אסופה ורגועה יותר וגם, כמובן, להיראות טוב

איך לשבת בצורה נכונה? איך לעמוד בצורה נכונה? קבלו סרטון הדגמה וטיפים חשובים לישיבה נכונה באופן כללי ולישיבה נכונה מול מחשב. ובנוגע לעמידה נכונה – קבלו טיפים לעמידה ויציבה נכונה שישפרו את איכות החיים שלכם.

תחילה אציין שישיבה או עמידה לא נכונות עלולות לגרום לכאבים בגב ולעייפות במקרה הטוב ולדלקות ושינויים מבניים, פציעות משמעותיות בגב ובחוליות ובכפות הרגליים, במקרה הפחות