פיתולים – התנועה שאתם לא עושים מספיק ואשר כה חשובה לגוף, לנשמה ולנשימה. קבלו אימון כושר קצר אונליין ובו 7 תרגילים עם פיתולים. בואו לפתוח את הגוף בעזרת פיתולים.

פיתולים – התנועה שאתם לא עושים מספיק ואשר כה חשובה לגוף, לנשמה ולנשימה. קבלו אימון כושר קצר אונליין ובו 7 תרגילים עם פיתולים. בואו לפתוח את הגוף בעזרת פיתולים.

התנועה הראשונה שתינוק עושה עוד לפני שמגיח לאוויר העולם וכדי לצאת לאוויר העולם היא פיתול. התינוק, למעשה, מתפתל לו החוצה דרך תעלת האגן וכך מתחיל את חייו.

התינוק נולד והופך לילד. ילדים, ככלל, נולדים גמישים יותר, עם מנעד תנועה רחב ויכולות מרשימות. אך ככל שחולפות השנים, הגוף נהיה קשיח יותר, פחות גמיש ויותר כאוב. ילדים פחות סובלים מכאבי גב, אצל מבוגרים כאבים בגב היא אחת התלונות השכיחות.

במאגר התנועות שלנו ביומיום כמעט ולא תמצאו תנועות של פיתול הגוף. התנועות כן קיימות אם למשל, אנחנו נוהגים ומסתובבים להביט לאחור, אך, כאמור, רוב התנועות אינן פיתוליות. בנוסף, אורח החיים היום הוא יושבני יותר ומשלב שעות רבות ביום בישיבה מול המחשב, מה שגורם להיחלשות הגב ובתוך זה עמוד השדרה. ואם זה לא מספיק, אז כמובן שיש אפשרויות שמהוות תחליף להליכה או עלייה במדרגות. אפשר להגיע למקומות על קורקינט במקום הליכה או לעלות במעלית במקום לטפס במדרגות. הדבר פוגע בגמישות ובטווח התנועה ובהמשך גם “יקצר” את השרירים ואף יגביל תנועה במפרקים ולכן חשוב לשחרר את נוקשות הגב, הצוואר והכתפיים על ידי תנועת הפיתול, תנועת הרוטציה שהיא, למעשה, כמו סחיטה של הגוף. דמיינו מטלית שסוחטים אותה היטב, עד למקסימום היכולת. כך גם בפיתולים.  

בכל הנוגע לפיתולים, פיתול הגב הוא זה שהכי נפגע לאורך השנים. מאוד חשוב לבצע בשגרה תנועות של פיתול כדי לשקם את טווח התנועה של חוליות הגב כדי שהגב יהיה בריא ואלסטי. בנוסף, תנועת הפיתול עוזרת לנקות את האיברים הפנימיים ולהמריץ את הדם ומשפרת את תפקוד מערכת העיכול ופינוי פסולת ורעלים מהגוף. פיתולים גם מביאים שקט לגוף ועוזרים לנפש להפחית מתח ואף חרדה. חשוב לבצע את הפיתול באיטיות כדי לאפשר לגוף ללמוד את התנועה ולהיכנס אליה בהדרגה. פיתול מהיר עלול להזיק לגוף. בזמן הפיתול חשוב לוודא שהצוואר והכתפיים רפויים לחלוטין ושאנחנו ממשיכים לנשום עמוק. אם נעצור את הנשימה, עלול להיווצר מתח בגוף ונפגע באיכותה ובמשמעותה שהרי כל הרעיון בפיתול הוא לתת לגוף להיפתח, לצמוח, להיות גמיש יותר ורפוי יותר באופן כללי. הנשימות קריטיות לתהליך הפיתול. קחו במהלך הפיתול נשימות עמוקות. קחו אוויר מהאף והרגישו את הגוף ובעיקר את אזור בית החזה נפתחים והוציאו אוויר מהפה. עם הוצאת האוויר, הרפו את הגוף אפילו יותר. מטרת הוצאת האוויר באופן מלא היא לתת לגוף רוגע ושקט. הרעיון בתנועות הפיתול הוא להחזיר לגוף את מקסימום הרוטציה שהוא יכול לבצע ולאפשר גם לגוף וגם למחשבה ולכוח הפנימי שלנו  להיות גמישים יותר.

תנועת הפיתול היא א- סימטרית ובכך כל צד יוצר למעשה, תנועה הפוכה ולכן אתם תראו שלא תמיד יהיה שוויון בין הצדדים. יכול להיות שבצד אחד יהיה פיתול מרשים יותר מהצד השני וזה בסדר, תרגול פיתולים ישפר את הטווח בשני הצדדים. יש מגוון רחב של פיתולים ונהדר לגוון ביניהם. ניתן לבצע תנועות פיתול בעמידה, בישיבה ובשכיבה. כל פיתול שם דגש על אזור אחר בהתאם לסוגו.

בזמן הפיתול, שרירים רבים נכנסים לפעולה, חלקם מתכווצים וחלקם מתארכים. החשובים שבהם אשר יש להם תפקיד חשוב בכל הנוגע לפיתול הגוף הם שרירי הבטן האלכסוניים שנמצאים משני צידי הבטן.

קבלו אימון כושר קצר אונליין שמורכב כולו מפיתולים. בסרטון 7 תרגילי פיתול שונים. הכניסו את הפיתול לשגרת החיים שלכם.

שיהיה פיתול נעים😊

שתפו:

צרו קשר

מאמרים נוספים

השפעות פעילות גופנית על כאב ראש ומיגרנה: מה הקשר בין ספורט לכאבי ראש? איזו פעילות גופנית עוזרת למנוע כאב ראש? והאם פעילות גופנית מסויימת יכולה דווקא לגרום לכאב ראש? וגם – טיפים פרקטיים שיעזרו לכם למנוע כאב ראש.

אחת התלונות השכיחות בכל מה שנוגע לכאבים, היא תלונה על כאבי ראש ובתוכם גם כאלה שמתפתחים למיגרנה. כאב ראש הוא תופעה שכיחה בכל העולם ולה

חשיבות ביצוע נכון של תרגילי כושר- מה הדרכים הנכונות לביצוע 7 תרגילי כושר נפוצים שרבים מבצעים לא נכון? טכניקה נכונה בתרגילים: חשוב שהיא תהיה טובה ומדוייקת.

כל המטרה באימוני כושר היא לחזק את הגוף, להפוך אותו לבריא יותר, יעיל יותר ומתפקד בצורה הטובה ביותר. אולם, ישנם מגוון תרגילים שאם לא נבצעם

שינה ופעילות גופנית – איך אימון גופני יכול לשפר את איכות השינה? מהו האימון הכי טוב לשינה שלכם? קבלו את הפעילות הגופנית שתעזור לכם לישון טוב יותר. בפנים- אימון כושר קצר אונליין שיעזור לכם.

שינה טובה בלילה אינה מובנת מאליה. לצד אנשים שנרדמים במהירות וישנים רצוף לאורך הלילה, יש לא מעט אנשים שמתקשים להירדם או לחלופין מתעוררים מספר פעמים

אימוני כושר קצרים אונליין והפעם… לכף הרגל – מדוע חייבים לחזק את כף הרגל? איך לשמור על כף רגל בריאה וגמישה? בפנים- אימון אונליין ובו תרגילים שיעזרו לכם להגמשה וחיזוק כפות הרגליים.

כפות הרגליים הן הבסיס והתמיכה לגוף שלנו ומאפשרות לנו תנועה על הקרקע. כף הרגל היא מהאזורים המורכבים ביותר בגוף ובה מספר רב של עצמות, שרירים,