שינה ופעילות גופנית – איך אימון גופני יכול לשפר את איכות השינה? מהו האימון הכי טוב לשינה שלכם? קבלו את הפעילות הגופנית שתעזור לכם לישון טוב יותר. בפנים- אימון כושר קצר אונליין שיעזור לכם.

שינה ופעילות גופנית – איך אימון גופני יכול לשפר את איכות השינה? מהו האימון הכי טוב לשינה שלכם? קבלו את הפעילות הגופנית שתעזור לכם לישון טוב יותר. בפנים- אימון כושר קצר אונליין שיעזור לכם.

שינה טובה בלילה אינה מובנת מאליה. לצד אנשים שנרדמים במהירות וישנים רצוף לאורך הלילה, יש לא מעט אנשים שמתקשים להירדם או לחלופין מתעוררים מספר פעמים במהלך הלילה ומתקשים לחזור לישון וגם אם מיד נרדמים שוב, הרי שמעגל השינה שלהם נקטע ובכך פוגע באיכות השינה.

אנשים מוכנים לעשות הרבה כדי שהשינה שלהם תהיה איכותית יותר שהרי שינה טובה משפיעה באופן משמעותי ביותר על הבריאות של הגוף והנפש ואיכות החיים שלנו, באופן כללי. קשיי ריכוז, חרדה ודיכאון הם רק חלק מהסימפטומים שיכולים להופיע בעקבות מחסור בשעות שינה. יום אחרי שינה טובה ואיכותית נראה אחרת לגמרי מיום אחרי שינה לא טובה.

פעילות גופנית מומלצת ואף חובה לקיימה כחלק מהחיים שלנו וכדי שהחיים יהיו טובים ובריאים יותר. כך גם בכל מה שנוגע לשינה. מחקרים שבחנו את הקשר בין פעילות גופנית ושינה גילו שאנשים שמתאמנים באופן קבוע, ככלל, ישנים טוב יותר מאלו שלא מתאמנים. אותם אנשים מדווחים על איכות שינה טובה יותר,הירדמות בקלות יותר ופחות התעוררות במהלך הלילה. איפה הבעיה מתחילה? אם אנחנו לא ישנים טוב, אין לנו כוח להתאמן, ואם לא נתאמן, נהייה עייפים יותר. על אף העייפות, כדאי וחשוב לפעול בכל זאת. כעת גם יש מידע מהי הפעילות הגופנית שהכי תורמת לשינה טובה.

אז אילו אימונים הכי טובים עבור שיפור איכות השינה?

על פי מחקרים, אימוני אופניים הם היעילים והמועילים ביותר עבור שינה טובה יותר. הרכיבה משפרת את ההרגשה הכללית, מפחיתה לחץ ומעלה את רמת האנרגיה. מבחינת תנועת הרכיבה ובהשוואה לריצה, נמצא כי רכיבה על אופניים עוקפת את הריצה בכל מה שנוגע לשינה איכותית יותר. גם מבחינת האדרנלין, רמת האדרנלין ברכיבה יותר טובה ונכונה בכל הנוגע למטרה שלנו – איכות שינה טובה יותר, מרמת האדרנלין הגבוהה יותר שעולה בזמן ריצה. עם זאת, מומלץ לבצע את הרכיבה ואם אתם לא מתחברים לרכיבה על אופניים, אז כל פעילות גופנית אחרת, בין שעתיים לארבע שעות לפני השינה שכן ביצוע פעילות גופנית, כמעט כל פעילות גופנית קרוב מדי לזמן שינה יכולה דווקא לעשות הפוך על הפוך ולמנוע שינה איכותית בשל חום הגוף והאדרנלין שעדיין קיים בגוף ואשר לוקח לו זמן לרדת.

ויש אימון נוסף שיכול לעזור לכם להירדם והוא אימון מתיחות. שחרור המתח של היום לפני השינה עוזר לגוף להירגע, לנוח ולפרוק מתחים. במקרה הזה, אפשר לבצע את האימון בסמוך לשינה, כי כאן מדובר, למעשה, באימון של הרפייה והרגעת הגוף, מה שעוזר להכניס את הגוף למצב לקראת שינה. מתיחות לפני השינה יכולות גם למנוע את תחושת הנוקשות והתכווצות השרירים שנגרמת לעיתים בלילה בעקבות חוסר תנועה בזמן שינה.

אם תתמידו ותבצעו מתיחות כל לילה לפני השינה ואפילו במשך 5 עד 10 דקות בלבד, הגוף ילמד את שגרת המתיחות לפני השינה, יקשר אותן לזמן שינה ויאותת למוח שהגיע זמן ללכת לישון.

בצעו מתיחות שנעימות לכם ומרגיעות אתכם ולא כאלה שלוקחות את הגוף שלכם למנחים שקיצוניים עבורכם, כדי שלא תיפצעו. בנוסף, גוונו. הגוף שלנו אוהב גיוון. הגיוון גם יכול למנוע מתיחת יתר של אותו אזור וגם ימנע שיעמום שלכם מהתרגילים הקבועים. הישארו במנח המתיחה 30 שניות כדי להביא את הגוף למצב רפוי לחלוטין ובצעו את המתיחה באיטיות ובזהירות, כאמור, כדי לא להיפצע. אתם אמורים להרגיש את המתיחה, אך בהחלט לא להרגיש כאב. אם כואב, זה אומר שאתם מותחים חזק מדי. בנוסף, וודאו שאתם נושמים עמוק בזמן המתיחה, יש כאלו שעוצרים את הנשימה בזמן המתיחה בלי לשים לב, ודאו שזה לא קורה לכם. הנשימות העמוקות חשובות והן גם יעזרו לכם להירדם טוב יותר לאחר מכן.

קבלו אימון כושר אונליין קצר ובו כמה תרגילי מתיחות שתוכלו לבצע לפני השינה ובכך להכין את הגוף לשינה הטובה והמיוחלת😊

לילה טוב..

שתפו:

צרו קשר

מאמרים נוספים

השפעות פעילות גופנית על כאב ראש ומיגרנה: מה הקשר בין ספורט לכאבי ראש? איזו פעילות גופנית עוזרת למנוע כאב ראש? והאם פעילות גופנית מסויימת יכולה דווקא לגרום לכאב ראש? וגם – טיפים פרקטיים שיעזרו לכם למנוע כאב ראש.

אחת התלונות השכיחות בכל מה שנוגע לכאבים, היא תלונה על כאבי ראש ובתוכם גם כאלה שמתפתחים למיגרנה. כאב ראש הוא תופעה שכיחה בכל העולם ולה

חשיבות ביצוע נכון של תרגילי כושר- מה הדרכים הנכונות לביצוע 7 תרגילי כושר נפוצים שרבים מבצעים לא נכון? טכניקה נכונה בתרגילים: חשוב שהיא תהיה טובה ומדוייקת.

כל המטרה באימוני כושר היא לחזק את הגוף, להפוך אותו לבריא יותר, יעיל יותר ומתפקד בצורה הטובה ביותר. אולם, ישנם מגוון תרגילים שאם לא נבצעם

פיתולים – התנועה שאתם לא עושים מספיק ואשר כה חשובה לגוף, לנשמה ולנשימה. קבלו אימון כושר קצר אונליין ובו 7 תרגילים עם פיתולים. בואו לפתוח את הגוף בעזרת פיתולים.

התנועה הראשונה שתינוק עושה עוד לפני שמגיח לאוויר העולם וכדי לצאת לאוויר העולם היא פיתול. התינוק, למעשה, מתפתל לו החוצה דרך תעלת האגן וכך מתחיל

אימוני כושר קצרים אונליין והפעם… לכף הרגל – מדוע חייבים לחזק את כף הרגל? איך לשמור על כף רגל בריאה וגמישה? בפנים- אימון אונליין ובו תרגילים שיעזרו לכם להגמשה וחיזוק כפות הרגליים.

כפות הרגליים הן הבסיס והתמיכה לגוף שלנו ומאפשרות לנו תנועה על הקרקע. כף הרגל היא מהאזורים המורכבים ביותר בגוף ובה מספר רב של עצמות, שרירים,