מה הנזקים של עבודה יושבנית ואיך נדאג שעבודה יושבנית לא תפגע לנו בבריאות? (פלוס אימון כושר אונליין קצרצר להדגמה)

מה הנזקים של עבודה יושבנית ואיך נדאג שעבודה יושבנית לא תפגע לנו בבריאות? (פלוס אימון כושר אונליין קצרצר להדגמה)

כשמדברים על סיכונים ופציעות בעבודה, מה הדבר הראשון שעולה בראש? בדרך כלל מה שעולה בראש אלו עבודות פיזיות ובעיקר כאלה עם רמת סיכון גבוהה לפציעות, פגיעות ותאונות, כמו למשל, משלוחים על אופנועים, מנקי חלונות במגדלים גבוהים, לוליינים, אנשים שעובדים הרבה עם כלים חדים או סכינים כמו שפים וכו’.

אני מניחה שהאינטואיציה הראשונית פחות מביאה אותנו לענות את התשובה הבאה: אנשים שבעיסוקם, כמו אנשי הייטק, עורכי דין, רואי חשבון, אנשים שעובדים בבנק וכו’, הם אלו בעלי העבודות בהן יש סיכון גדול שכן הם יושבים ברוב שעות העבודה מול המחשב.

חשוב לדעת שישיבה ממושכת לאורך זמן מסכנת אותנו בפגיעות ופציעות, ביניהן גם פציעות אורתופדיות. זה מגיע בעקבות ישיבה ממושכת, כאמור, אבל גם מעמדות עבודה לא נכונות וממנחי עבודה לא נכונים. ישיבה לא נכונה עלולה לגרום ללחץ על חוליות הגב, בין היתר ומאמץ מוגזם באזור הצוואר והכתפיים. הפגיעות הולכות ומצטברות ככל שאנו ממשיכים לשבת לאורך זמן ובצורה לא נכונה, ואנו עלולים לרגיש את הפציעה כשהמצב כבר מתקדם וחמור, ועל כן גם מורכב יותר לטיפול. חשוב שנהיה מודעים לכך ונפחית את גורמי הסיכון כדי שנוכל לתפקד באופן מלא, ללא כאבים וסבל.

לפי המוסד הישראלי לבטיחות וגהות, מעבר לכאבים בגוף, ישיבה ממושכת יכולה אף לגרום למחלות שונות ובהן סוכרת, עודף לחץ דם, פגיעה בחילוף החומרים בגוף, בפעילות השרירים ובתפקוד מערכת הלב והריאה.

אימוני כושר, פעילות גופנית ותנועה באופן כללי, הם לא פחות מקריטיים עבור אלו שעבודתם יושבנית ולכן מומלץ מאוד לבצע אימוני כושר (או אימוני כושר אונליין שהם סופר נגישים בכל רגע נתון) ו\או כל פעילות גופנית על בסיס יומי. אבל במהלך שעות העבודה היושבנית זה לא תמיד מתאפשר ולכן בנוסף, חשוב לקום מהכיסא ולבצע תנועות שיצמצמו ואף ימנעו את הנזקים שנגרמים מהישיבה הממושכת.

קבלו סרטון ובו תרגילים שמאוד חשוב שתבצעו כל 45 דקות במהלך יום העבודה היושבני כדי להזרים דם בגוף כמו שצריך, להניע את הגוף ובעיקר לשחרר אותו ולתת לו לבצע תנועות של פשיטה, זאת בניגוד לתנועת הקימור, אותה תנועה בה אנשים רבים רגילים לשבת מול המחשב. בגלל שבעת ישיבה ממושכת מול המחשב נוצר מתח ועומס על הכתפיים והצוואר, אפשר ומומלץ מדי כמה זמן להניע את הראש (בזמן הישיבה) מצד לצד כדי לשחרר את הצוואר ולוודא שהכתפיים רפויות.

חשוב להפוך את סביבת העבודה שלנו לנטולת סיכונים ככל האפשר ובכך לשמור על הבריאות שלנו ועל איכות החיים שלנו.

תהנו מאימון הכושר המיוחד והמותאם ותמיד זכרו שאימוני כושר אונליין זה החיים עצמם:) למה? כי אפשר לבצע אימון כושר אונליין בכל זמן ובכל מקום וכפי שרואות עיניכם, גם בעבודה:) מעבר ליתרון שבביצוע אימון אונליין בעבודה, אפשר לבצע אימון כושר ביתי אונליין או אימונים אונליין במקומות שהכי נוח ונעים לכם בהם. בגינה, בים, בחדר העבודה שלכם וכו’..

תהנו:)

שתפו:

צרו קשר

מאמרים נוספים

הגיל לא קובע- האם אפשר להילחם באיבוד מסת שריר לעת זקנה? איבוד מסת שריר עם עלייה בגיל – איך להימנע מירידה במסת שריר? איך להפחית את תופעת איבוד מסת השריר? איבוד מסת שריר בגיל מבוגר זה משהו שיכולה להיות לכם שליטה עליו.

סבתא של חבר טוב שלי היתה מורה להתעמלות עד גיל 98! ביום בו היא החליטה לצאת לפנסיה באופן עצמאי ולהפסיק לבצע פעילות גופנית (בגיל 98,

לחץ נפשי וכאבי גב – מה עושים כשהגב כואב? האם מצב נפשי ירוד יכול לגרום לכאבי גב? ולמה חשוב להבין האם כאבי הגב נובעים מלחץ נפשי? קבלו אימון כושר קצר אונליין שיעזור לכם להקל על כאבי הגב בצורה משמעותית.

במצבי לחץ  כל המערכות מתבלבלות והגוף פועל בצורה שונה. זה מתבטא בכך שמערכות הגוף מתכווננות אחרת וזאת למען מטרה ברורה ומוגדרת – לשמור ולהגן עלינו

5 דקות וסיימנו – עד כמה יעילים אימוני כושר קצרים? האם אימוני כושר של 5 דקות ביום באמת עוזרים? מתקשים למצוא מוטיבציה לאימון כושר ביתי? קבלו אימון כושר קצר אונליין בן 5 דקות בלבד שיחזק לכם את הגוף וישפר את הבריאות.

חשוב להתאמן, אין ספק! היתרונות שאימוני כושר מספקים לנו מאפשרים לנו להיות בריאים יותר, חזקים יותר, עם נפש אסופה ורגועה יותר וגם, כמובן, להיראות טוב

איך לשבת בצורה נכונה? איך לעמוד בצורה נכונה? קבלו סרטון הדגמה וטיפים חשובים לישיבה נכונה באופן כללי ולישיבה נכונה מול מחשב. ובנוגע לעמידה נכונה – קבלו טיפים לעמידה ויציבה נכונה שישפרו את איכות החיים שלכם.

תחילה אציין שישיבה או עמידה לא נכונות עלולות לגרום לכאבים בגב ולעייפות במקרה הטוב ולדלקות ושינויים מבניים, פציעות משמעותיות בגב ובחוליות ובכפות הרגליים, במקרה הפחות