למה חשוב לגוון תרגילים באימוני כושר?

למה חשוב לגוון תרגילים באימוני כושר?

בגוף האדם יש מעל 600 שרירים שמהווים מחצית ממשקלו הכולל של הגוף, שזה… המון!!! המטרה באימוני כושר היא להגיע, למעשה, לעבודה על כמה שיותר שרירים, להפעיל אותם, להניע אותם ולחזק אותם. אחרי הכל, השרירים אחראים על התנועה והיציבה וכל תנועה שלנו מערבת מספר לא קטן של שרירים. למשל, בזמן הליכה מעורבים למעלה מ 150 שרירים. ואם תהיתם מה השריר הגדול ביותר בגוף, אז- שריר הישבן הוא הגדול ביותר.

יש נטיה ללא מעט מאיתנו להתאמן ללא גיוון משמעותי בתרגילים באימון, בעיקר בגלל הרגלים וקיבעון וגם- רצון ונוחות שבשגרה. זה פחות מומלץ לגוף מבחינת תוצאות וגם יכול לשעמם ובכך להקשות עלינו להתמיד באימונים. ההיבט המנטלי מאוד חשוב כשמתאמנים, בעיקר לאלו שמחפשים עניין באימון וזקוקים לשינויים. מומלץ וחשוב לבצע בכל אימון גם תרגילים חדשים לצד תרגילים יותר מוכרים. מתאמנים ומתאמנות רבים אינם מתקדמים בשל חוסר גיוון בתוכנית האימונים. קשה להתקדם כשמבצעים בכל אימון בדיוק את אותם התרגילים (וזה נכון לכל סוגי האימונים- אימוני פילאטיס \ תוכניות אימוני כושר למיניהן וכו’).

הגוף אוהב אתגרים, שינויים והפתעות. בכל פעם שאנחנו מפתיעים את הגוף עם תרגיל חדש, הוא מתעורר, השרירים “מופתעים” ו”מתבלבלים” מהגיוון ומגיבים אליו טוב. ואם השרירים אוהבים את זה, אז כל הגוף מגיב לזה ותוצאות האימונים הרבה יותר מוצלחות.

חשוב לגוון תרגילים כדי ששרירים נוספים יעבדו. כאמור, יש כל כך הרבה שרירים בגוף ואנחנו רוצים להגיע לרובם ולכן חשוב לבחור תרגילים שונים שעובדים על שרירים שונים. טעות לחשוב שאם נבצע בדיוק את אותם תרגילים שוב ושוב, נקבל תוצאות מספקות. בסופו של דבר, בשלב מסויים, הגוף יגיב לאותם תרגילים כה מוכרים הרבה פחות טוב וזה יכול מאוד לתסכל וכמובן שזה הופך את האימון לפחות יעיל באופן משמעותי. בנוסף, גיוון בתוכנית אימונים מקטין את הסיכוי להיפצע בשל העובדה שמורידים עומס מהמפרקים, כך שלא יפעלו כל הזמן באותו טווח ובאותן זוויות תנועה.

אחד הדברים שיותר חשובים כשמחליטים להתאמן בצורה נכונה, הוא לא להתפזר יותר מדי, אלא לקחת תוכנית אימונים אידיאלית, שמכסה עבודה על כל הגוף בצורה טובה ומגוונת ולשנות פוזיציות ככל האפשר. בעמידה, בישיבה, בעמידת שש, על הצד וכו.. כך תהליך האימון יהיה אפקטיבי.  

אז.. שיהיה אימון כייפי ומגוון😊

שתפו:

צרו קשר

מאמרים נוספים

הגיל לא קובע- האם אפשר להילחם באיבוד מסת שריר לעת זקנה? איבוד מסת שריר עם עלייה בגיל – איך להימנע מירידה במסת שריר? איך להפחית את תופעת איבוד מסת השריר? איבוד מסת שריר בגיל מבוגר זה משהו שיכולה להיות לכם שליטה עליו.

סבתא של חבר טוב שלי היתה מורה להתעמלות עד גיל 98! ביום בו היא החליטה לצאת לפנסיה באופן עצמאי ולהפסיק לבצע פעילות גופנית (בגיל 98,

לחץ נפשי וכאבי גב – מה עושים כשהגב כואב? האם מצב נפשי ירוד יכול לגרום לכאבי גב? ולמה חשוב להבין האם כאבי הגב נובעים מלחץ נפשי? קבלו אימון כושר קצר אונליין שיעזור לכם להקל על כאבי הגב בצורה משמעותית.

במצבי לחץ  כל המערכות מתבלבלות והגוף פועל בצורה שונה. זה מתבטא בכך שמערכות הגוף מתכווננות אחרת וזאת למען מטרה ברורה ומוגדרת – לשמור ולהגן עלינו

5 דקות וסיימנו – עד כמה יעילים אימוני כושר קצרים? האם אימוני כושר של 5 דקות ביום באמת עוזרים? מתקשים למצוא מוטיבציה לאימון כושר ביתי? קבלו אימון כושר קצר אונליין בן 5 דקות בלבד שיחזק לכם את הגוף וישפר את הבריאות.

חשוב להתאמן, אין ספק! היתרונות שאימוני כושר מספקים לנו מאפשרים לנו להיות בריאים יותר, חזקים יותר, עם נפש אסופה ורגועה יותר וגם, כמובן, להיראות טוב

איך לשבת בצורה נכונה? איך לעמוד בצורה נכונה? קבלו סרטון הדגמה וטיפים חשובים לישיבה נכונה באופן כללי ולישיבה נכונה מול מחשב. ובנוגע לעמידה נכונה – קבלו טיפים לעמידה ויציבה נכונה שישפרו את איכות החיים שלכם.

תחילה אציין שישיבה או עמידה לא נכונות עלולות לגרום לכאבים בגב ולעייפות במקרה הטוב ולדלקות ושינויים מבניים, פציעות משמעותיות בגב ובחוליות ובכפות הרגליים, במקרה הפחות