למה חשוב להתמיד בפעילות ספורטיבית בתקופת מבחנים? כיצד פעילות גופנית יכולה לסייע בהורדת מתח לפני בחינה? וכיצד היא תורמת לריכוז? מה הקשר בין ספורט והצלחה בלימודים? איך ספורט מועיל לזיכרון? למידה דרך תנועה היא דרך מנצחת ללמוד בצורה הטובה ביותר. על חשיבות של פעילות גופנית בזמן לימודים – כאן בכתבה.

למה חשוב להתמיד בפעילות ספורטיבית בתקופת מבחנים? כיצד פעילות גופנית יכולה לסייע בהורדת מתח לפני בחינה? וכיצד היא תורמת לריכוז? מה הקשר בין ספורט והצלחה בלימודים? איך ספורט מועיל לזיכרון? למידה דרך תנועה היא דרך מנצחת ללמוד בצורה הטובה ביותר. על חשיבות של פעילות גופנית בזמן לימודים – כאן בכתבה.

כשלומדים לבחינה, כל בחינה, ובעיקר כשמדובר בלמידה ממושכת לבחינה כמו למידה לבחינות לשכת עורכי הדין או בחינות בלימודי רפואה, תואר ראשון וכן הלאה, המתח גדול יותר והנטיה היא להתמקד בלמידה נטו ולהזניח עניינים אחרים שמרגישים באותו זמן פחות חשובים. לכן, ככל הנראה, בזמן למידה לבחינה אתם עלולים להפסיק להתאמן ולהניע את הגוף בצורה יעילה וחשובה. אך תהיה טעות גדולה לפעול כך, כי למעשה, פעילות גופנית בזמן למידה היא סופר חשובה ובלמידה ממושכת לבחינה, היא אף קריטית.

לפעילות גופנית בזמן למידה לבחינה יש המון השפעות חיוביות גם על הלמידה וגם על הנפש. אינסוף מחקרים בדקו ובודקים את השפעת הפעילות הגופנית בעת למידה. המחקרים מראים שהפעילות הגופנית משפרת את הריכוז והזיכרון, אתם תהיו חדים יותר, קשובים יותר ועירניים יותר ובכל מה שנוגע לנפש, הפעילות תתרום להפחתת המתח והלחץ בגוף והלמידה עצמה תהיה רכה יותר. אם אתם לומדים זמן ממושך לבחינה ללא שילוב של פעילות גופנית, אתם תרגישו שהגוף שלכם נהיה כאוב יותר, ככל הנראה בעיקר באיזור הגב, הכתפיים והצוואר ותרגישו שהגוף כמו מאובן וזה לא טוב, לא ללמידה, לא לנפש ולא לבריאות, באופן כללי.

איך, בעצם, קורה שפעילות גופנית עושה כל כך טוב בזמן למידה?

תרגול גופני מעודד את זרימת הדם למוח ולהגעה טובה יותר של חמצן למוח. התרגול גם מסייע לשחרור הדופמין, מה שגורם לכם להישאר חדים יותר. להורמון הזה יש חשיבות לפעילות קליפת המוח הקדם מצחית שמעורבת בתפקודים מחשבתיים גבוהים ומעודד אותנו לפעול לקידום מטרות. בנוסף, גם אנדרופינים (שיש להם תפקיד חשוב בשליטה על התנהגות רגשית כמו פחד ומתח) וסרוטונין ( שעוזר להרגשת מצב רוח טוב, ביטחון ומעודד את תחושת ההערכה העצמית) גורמים לנו להיות טובים יותר בעת למידה לבחינה ולהרגיש טוב יותר. כל אלה מופרשים במהלך הפעילות הגופנית.

בזמן מתח ולחץ הגוף משחרר קורטיזול, מה שמגביר את לחץ הדם ואת רמת הסוכר בדם. פעילות גופנית מסייעת למתן את השפעת הקורטיזול ולהחזיר את הגוף למצב מאוזן.

כשאנחנו מתאמנים, אנחנו יעילים וחיוניים יותר. אם הלמידה שלכם אינטנסיבית, רבע שעה בלבד של אימון במהלך הלמידה תשנה לכם את חווית הלמידה ותקל עליכם.

אם אתם מרגישים תוך כדי למידה עייפות, חוסר יכולת להתרכז, מתח או דאגה. עצרו את הלמידה, כי הרי במצב כזה היא פחות אפקטיבית ובצעו פעילות גופנית, לאחריה תרגישו טוב יותר ותהיו במקום נכון ומדוייק יותר בלמידה מכל הבחינות.

גם ביום הבחינה עצמה, מומלץ לפתוח את היום עם אימון קל, כדי להגיע לבחינה במצב הטוב ביותר והרגוע ביותר שלכם.

בהצלחה בבחינה😊

שתפו:

צרו קשר

מאמרים נוספים

אימוני כושר קצרים אונליין והפעם… לכף הרגל – מדוע חייבים לחזק את כף הרגל? איך לשמור על כף רגל בריאה וגמישה? בפנים- אימון אונליין ובו תרגילים שיעזרו לכם להגמשה וחיזוק כפות הרגליים.

כפות הרגליים הן הבסיס והתמיכה לגוף שלנו ומאפשרות לנו תנועה על הקרקע. כף הרגל היא מהאזורים המורכבים ביותר בגוף ובה מספר רב של עצמות, שרירים,

על אילו שרירים עובדים בשכיבות סמיכה? האם מומלץ לבצע שכיבות סמיכה כל יום? אילו סוגים של שכיבות סמיכה יש? קבלו את שכיבות הסמיכה במנח צר שיקחו את הגוף שלכם עוד צעד קדימה וכדאי להכניסן לשגרת אימוני הכושר שלכם.

שכיבות סמיכה מבוססות על הפעלת כוח הכובד של הגוף על הידיים ובתוך זה המרפקים ועל הרגליים. למה לשכיבות סמיכה קוראים שכיבות סמיכה? כי הגוף, למעשה,

אימון קפיצה- למה כדאי לכם להתחיל לקפוץ- לקפיצה בחבל או ללא חבל יש יתרונות אדירים. בפנים – אימון כושר קצר אונליין ובתוכו תרגילי כושר שמשלבים קפיצה.

תרגילי כושר שמשלבים בתוכם קפיצות הם תרגילים אירוביים ומכילים בתוכם התפרצות נהדרת ומהירה של אנרגיה. תחילה אציין כי אם אתן בהריון או שאתם סובלים ממחלות

מתיחות לגב – מה עושים כשהגב כואב בבוקר? איזה מתיחות עוזרות לשחרור הגב? קבלו אימון כושר קצר אונליין בן 2 דקות שכדאי לעשות אם כואב לכם הגב בבוקר להפחתת כאבי גב.

כאבי גב הם סיבה שכיחה ביותר לפנייה לרופא, בעיקר כאבי גב תחתון. למען האמת 80% – 90% מאיתנו יסבלו מכאבי גב בשלב מסויים בחיים. יש