מדוע אימון שיווי משקל קריטי לכולנו ובתוך זה גם לכל מתאמן ומתאמנת? כיצד לשפר את שיווי המשקל ולבצע אימון שיווי משקל לשיפור איכות חיים? אילו תרגילים טובים לשיפור שיווי המשקל? קבלו אימון שיווי משקל אונליין קצר כדי שתשפרו את שיווי המשקל שלכם ואת בריאותכם.

מדוע אימון שיווי משקל קריטי לכולנו ובתוך זה גם לכל מתאמן ומתאמנת? כיצד לשפר את שיווי המשקל ולבצע אימון שיווי משקל לשיפור איכות חיים? אילו תרגילים טובים לשיפור שיווי המשקל? קבלו אימון שיווי משקל אונליין קצר כדי שתשפרו את שיווי המשקל שלכם ואת בריאותכם.

כשאנו ניגשים להתאמן או מקבלים החלטה להתחיל להתאמן, הסיבות שדוחפות אותנו ומתניעות אותנו לפעול הן, לרוב, הרצון לרזות, לחטב ולעצב את הגוף, לחזק את השרירים ולהגדיל את המסה שלהם. בדרך כלל, מטרת אימון של שיפור שיווי המשקל לא תישמע אלא תגיע בשלב מאוחר יותר, בגיל השלישי, הגיל בו היציבות מתערערת וחשוב לשמור על שיווי המשקל ולהחזיר את שיווי המשקל לגוף.

שיווי משקל מוגדר כיכולת לשמור על יציבות הגוף במצב של תנועה ובמצב סטטי נגד כוח הכובד. שיווי המשקל גם חשוב עבורנו ברמת התפקוד המנטלי. מכירים את המשפטים “יצאתי משיווי המשקל שלי” “אני צריכה למצוא את הסנטר”. כי כשאין לנו שיווי משקל ואנחנו מתרחקים מהסנטר שלנו, זה גורם לנו להתערער ולהרגיש תחושת חוסר ביטחון. אובדן יציבות פיזית משפיע גם על הנפש. לכן, יציבות הגוף יכולה גם לתרום ליציבות הנפש. זה עובד גם הפוך, אם היה לנו יום מערער, יהיה לנו קשה יותר לשמור על שיווי משקל בתרגילים שנבצע כי לתודעה יציבה יש תפקיד משמעותי ביציבות הגוף.

אימון שיווי משקל או אימוני כושר שמשלבים בתוכם עבודה על שיווי המשקל חשובים ואף קריטיים עבור כולנו, גם עבור אלו שמתאמנים באופן קבוע. למעשה עבודה על שיווי משקל חשובה לנו מהיום שנולדנו ואין שלב בחיים בו אנו לא זקוקים לעבודה על שיווי המשקל. שילוב של עבודה על שיווי משקל בחיים באופן כללי או תוך כדי אימוני הכושר שלנו תתרום לאיכות חיינו ולחיזוק מירבי של כל הגוף.

בין הסיבות העיקריות שיוצרות חוסר שיווי משקל, אם נשים בצד בעיות בשיווי משקל על רקע פתולוגי, נמצא חולשה בשרירים המייצבים ורצפת האגן, חוסר בתנועה או אי גיוון בתנועות, ליקוי ביציבה ודפוסי עמידה והליכה לא מאוזנים. אחרי הכל, קשה לדרוש מגוף חלש לשמור על יציבות. גם אורח חיים יושבני שמביא לביצוע מגוון דל של תנועות הכרחיות פוגע בשיווי המשקל. ככל שנזוז פחות, כך מערכת החישה העמוקה תתנוון ושיווי המשקל יפגם. לכן, מאוד חשוב לנוע, וכמה שיותר.

פעילות גופנית יכולה לשפר באופן משמעותי את שיווי המשקל שכן אימון שמשלב את כל מערכת שיווי המשקל ( מערכת הראייה, המערכת הפרופריוצפטיבית והמערכת הווסטבולרית ) משפר בצורה מעולה את גבולות שיווי המשקל. עבור מתאמנים ומתאמנות עבודה על שיווי משקל תביא לשיפור ודיוק הביצועים וגם תמנע פציעות ספורט.

שמירה על שיווי משקל הכרחית לביצוע שורה ארוכה של פעולות במהלך היום יום באופן יעיל ובריא ויכולה למנוע פגיעה או נזק לגוף. נוכחות שיווי המשקל בחיינו חשובה מעמידה ועד הליכה, טיפוס על מדרגות, הרמת חפצים ועוד.. אם שיווי המשקל שלנו לא יהיה תקין, נבצע את הפעולות האלו בצורה לא נכונה וזה עלול לגרום לנזקים מצטברים בעיקר באזור הגב והברכיים.

כאן גם נכנס לתמונה קו האמצע שלנו, שהוא מרכז הגוף. חשוב שתהיה לנו מודעות לקו האמצע, אשר חוצה את מרכז הגוף לאורכו. כשיש תחושת קו אמצע ברורה, התנועות יותר מדוייקות, הן יוצאות מהמרכז וחוזרות אל המרכז. תנועה איכותית בגוף מביאה לשיווי משקל תקין. נהדר לעבוד עם משקל הגוף וללמוד כך בצורה הטובה ביותר לחוש את קו האמצע.

אצל האוכלוסיה המבוגרת יותר שמירה על שיווי המשקל היא קריטית כי עם השנים יש ירידה בבקרת שיווי המשקל כתוצאה מתהליך ההזדקנות. בגיל השלישי יש נטיה לסבול מיותר בעיות גופניות באופן כללי ומנפילות. נפילה יכולה לגרום לנזק גדול מאוד עבור הגוף, נזק שאף יכול לגרום לאיבוד היכולת לתפקד בצורה עצמאית. ואולם שמירה על שיווי המשקל יכולה למנוע את הנפילות או את חלקן, לגרום לגוף להיות יציב יותר ולשמור על שיווי משקל חשוב בזמן הליכה או עמידה.

כדי לשפר את שיווי המשקל באופן משמעותי כך שישדרג את איכות חיינו צריך להתאמן בשני מצבים. גם לבצע תרגילי כושר לשיווי משקל במנח סטטי, למשל, עמידה על רגל אחת ללא תזוזה, אך גם לבצע תרגילי שיווי משקל תוך כדי תנועה, למשל, בשילוב עם הליכה או קפיצה. כדאי מאוד לשלב תרגילים ייעודיים לשיווי משקל יחד עם תרגילים לחיזוק השרירים ו\או פעילויות אירוביות. כדאי גם לגוון ולבצע עבודה על שיווי משקל במנחים שונים, למשל, בעמידה עם רגליים צמודות או בעמידת פישוק. ניתן גם לעמוד על משטחים לא יציבים, כאלו שמאלצים את הגוף למצוא את שיווי המשקל, למשל, לעמוד על פיתה לאימון או ללכת על חול ים. אפשר ורצוי גם לתרגל שיווי משקל עם עיניים עצומות (אך היזהרו לא ליפול. יש לדאוג שיהיה ליידכם חפץ שתוכלו להישען עליו במידה ותחושו בקושי) ומומלץ גם לשלב עבודה א- סימטרית, כלומר, הנעה של איבר אחד בזמן שהאחר מקובע. עוד דרך נהדרת לשפר את שיווי המשקל היא, למשל, לעמוד על רגל אחת ולהסתכל על נקודה אחת כדי לשמור על היציבות אך בהמשך להסתכל לכל כיוון תוך שמירה על שיווי המשקל.

קבלו סרטון ובו תרגילים שמתמקדים בשיווי משקל ובעבודה על שיפור שיווי המשקל. מומלץ לתרגל לפחות תרגיל אחד מבין התרגילים כאן על בסיס יומי. ותמיד זכרו לגוון😊

בהצלחה..

שתפו:

צרו קשר

מאמרים נוספים

אימוני כושר קצרים אונליין והפעם… לכף הרגל – מדוע חייבים לחזק את כף הרגל? איך לשמור על כף רגל בריאה וגמישה? בפנים- אימון אונליין ובו תרגילים שיעזרו לכם להגמשה וחיזוק כפות הרגליים.

כפות הרגליים הן הבסיס והתמיכה לגוף שלנו ומאפשרות לנו תנועה על הקרקע. כף הרגל היא מהאזורים המורכבים ביותר בגוף ובה מספר רב של עצמות, שרירים,

על אילו שרירים עובדים בשכיבות סמיכה? האם מומלץ לבצע שכיבות סמיכה כל יום? אילו סוגים של שכיבות סמיכה יש? קבלו את שכיבות הסמיכה במנח צר שיקחו את הגוף שלכם עוד צעד קדימה וכדאי להכניסן לשגרת אימוני הכושר שלכם.

שכיבות סמיכה מבוססות על הפעלת כוח הכובד של הגוף על הידיים ובתוך זה המרפקים ועל הרגליים. למה לשכיבות סמיכה קוראים שכיבות סמיכה? כי הגוף, למעשה,

אימון קפיצה- למה כדאי לכם להתחיל לקפוץ- לקפיצה בחבל או ללא חבל יש יתרונות אדירים. בפנים – אימון כושר קצר אונליין ובתוכו תרגילי כושר שמשלבים קפיצה.

תרגילי כושר שמשלבים בתוכם קפיצות הם תרגילים אירוביים ומכילים בתוכם התפרצות נהדרת ומהירה של אנרגיה. תחילה אציין כי אם אתן בהריון או שאתם סובלים ממחלות

מתיחות לגב – מה עושים כשהגב כואב בבוקר? איזה מתיחות עוזרות לשחרור הגב? קבלו אימון כושר קצר אונליין בן 2 דקות שכדאי לעשות אם כואב לכם הגב בבוקר להפחתת כאבי גב.

כאבי גב הם סיבה שכיחה ביותר לפנייה לרופא, בעיקר כאבי גב תחתון. למען האמת 80% – 90% מאיתנו יסבלו מכאבי גב בשלב מסויים בחיים. יש