על תרגילי כושר למוח כבר שמעתם? כך פעילות גופנית מאוד ספציפית מסייעת למוח – קבלו אימון כושר קצר אונליין שמורכב אך ורק מתרגילי מוח.

על תרגילי כושר למוח כבר שמעתם? כך פעילות גופנית מאוד ספציפית מסייעת למוח – קבלו אימון כושר קצר אונליין שמורכב אך ורק מתרגילי מוח.

כל כך חשוב לשמור על המוח שלנו, לתחזק אותו, לגרות אותו ולהפעיל אותו כדי שהוא ימשיך לתפקד בצורה טובה לאורך כל חיינו או לפחות לאורך רוב חיינו. ככל שאנו מתבגרים, המוח מזדקן, היכולות כבר לא כפי שהיו כשהיינו צעירים יותר, אבל יש דרכים לשמור על המוח, לשמור עליו צעיר יותר מגילו האמיתי, לשמור עליו צלול וחד יותר ובעיקר, כמובן, על פעילותו התקינה. השורה התחתונה החשובה שמיד נפרק אותה ונבין אותה היא, שבין היתר, מונוטוניות ושגרה פוגעות ביעילות של המוח ושיש תנועות שכדאי לנו להכניס לחיינו בגלל תרומתן למוח.

אין ספק שפעילות גופנית תורמת באופן משמעותי לתחזוק המוח, על כך מעידים אינספור מחקרים. מחקרים גם בחנו ובוחנים לאורך השנים איך משפיע כל סוג פעילות גופנית על המוח. אך מעבר לכך ובנוסף לכך, ישנם גם תרגילים שממש מיועדים ספציפית למוח- תרגילי כושר למוח.

מיד נבחן אילו תרגילי מוח ופעולות יעשו טוב למוח ואילו אימוני כושר משפיעים על המוח ובאיזו צורה הם משפיעים על המוח.

אך תחילה נבין מה זה בכלל תרגילי מוח? תרגילי מוח נועדו ליצור קשרים עצביים חדשים במערכת מוח גוף, להרחיב ולבסס את הרשת העצבית שמקשרת בין שתי ההמיספרות (מוח ימין ומוח שמאל) ובעצם, לשפר את המעבר התקין של המסרים העצביים שמזרימים מידע ביניהם.  תרגילי מוח יכולים להפחית את “הרעש” במוח, לתקן מנגנונים לקויים ולשפר את התפקוד היומיומי.  למשל, מרבית לקויות הלמידה נובעות מתקשורת לקויה בין שתי ההמיספרות במוח ולכן המידע לא זורם ביניהן בקלות, מה שגורם לקשיים בגישה לאחת מהן ובשליפת המידע ממנה.

תרגילי המוח מורכבים מתנועות שחשובות לכלל אנשים ובתוך זה גם לילדים עם הפרעות קשב וריכוז כדי לעזור לווסת את הגוף ולנטרל מתחים. התרגילים תורמים לשיפור הלמידה, הריכוז והזיכרון ומשפרים קואורדינציה. תרגילי המוח הם תרגילים פשוטים ברובם ומטרתם לעודד את כל חלקי המוח לפעול בסנכרון ולשפר את הקשר בין מרכזי השליטה במוח.

למעשה, מדענים רבים גורסים שתרגילי מוח מחוללים שינויים במפות המוח שלנו ואף יוצרים אינטגרציה בין המערכות הפיזית, הרגשית והמנטלית.

המדע מכיר בעובדה שהמוח גמיש ויכול להחלים, להתחדש ולתקן את עצמו. גדולי חוקרי המוח בימנו מאמינים כי לא רחוק היום בו התעמלות מוחית תהפוך לחלק בלתי נפרד מהחיים של כולנו. חשוב לציין כי תרגילי מוח לא יכולים לעצור מחלה שכבר החלה, כדוגמת אלצהיימר או דימנציה, לכן כדאי להתחיל לבצע את תרגילי המוח כבר בשלב מוקדם של החיים. התחזוק של המוח עכשיו יכול להשתלם בעתיד.

בסיס הרעיון בתרגילי המוח הוא לבצע תנועות שמשלבות בתוכן הצלבות.

קבלו אימון כושר אונליין קצר שמכיל בתוכו 3 תרגילי מוח.

התרגיל הראשון הוא אחד מתרגילי המוח היותר טובים ומאוד פשוטים – תרגיל ההצלבות, כפי שאתם יכולים לראות בסרטונים כאן. בצעו את התרגיל בקצב בינוני עד איטי מספר פעמים במשך כשתי דקות. הרעיון הוא להפגיש את חלק ימין של הגוף עם החלק השמאלי של הגוף. אלכסונים והצלבות טובים למוח. התרגיל הזה עוזר לשתי האונות במוח לעבוד יחדיו ולתקשר אחת עם השניה בצורה נקיה וחלקה יותר.

התרגיל השני הוא תרגיל הצלבה אחורי כשכף היד נוגעת בכף הרגל הנגדית. הרעיון הוא אותו רעיון בבסיס התרגיל הראשון רק דרך החלק האחורי של הגוף.

התרגיל השלישי הוא קפיצה בהצלבה. הוא נהדר לתיאום בין שתי האונות במוח ומעביר מידע בין שני החלקים לצורך תפקוד מאוזן. מדובר בתרגיל מאתגר יותר שגם עובד על סיבולת לב ריאה. במהלך הקפיצה וודאו שאתם לא מתקדמים קדימה אלא נשארים באותו מקום. אם אתם חשים בכאב בגב במהלך התרגיל בצעו מעט חזרות, אל תתנו לכאב להתעצם.

טיפים נוספים לשדרוג המוח:

פעולות נוספות נהדרות עבור המוח הן פשוט לעשות אחרת ממה שאנו רגילים. למשל, לעלות במדרגות הפוך, ללכת ברחוב הפוך ולצחצח שיניים עם היד החלשה. המוח אוהב פעולות לא שגרתיות, זה מעיר אותו ושומר עליו “בעניינים”.

בנוסף, תנו לגוף להכיר תנועות חדשות שהוא עדיין לא מכיר או אתגרי ספורט חדשים.

החליטו שכל יום אתם מתעוררים ומבצעים תנועה שונה עם הגוף, כך הבוקר יתחיל כל יום עם תנועה אחרת, מה שנהדר עבור המוח.

בהצלחה:)

שתפו:

צרו קשר

מאמרים נוספים

אימוני כושר קצרים אונליין והפעם… לכף הרגל – מדוע חייבים לחזק את כף הרגל? איך לשמור על כף רגל בריאה וגמישה? בפנים- אימון אונליין ובו תרגילים שיעזרו לכם להגמשה וחיזוק כפות הרגליים.

כפות הרגליים הן הבסיס והתמיכה לגוף שלנו ומאפשרות לנו תנועה על הקרקע. כף הרגל היא מהאזורים המורכבים ביותר בגוף ובה מספר רב של עצמות, שרירים,

על אילו שרירים עובדים בשכיבות סמיכה? האם מומלץ לבצע שכיבות סמיכה כל יום? אילו סוגים של שכיבות סמיכה יש? קבלו את שכיבות הסמיכה במנח צר שיקחו את הגוף שלכם עוד צעד קדימה וכדאי להכניסן לשגרת אימוני הכושר שלכם.

שכיבות סמיכה מבוססות על הפעלת כוח הכובד של הגוף על הידיים ובתוך זה המרפקים ועל הרגליים. למה לשכיבות סמיכה קוראים שכיבות סמיכה? כי הגוף, למעשה,

אימון קפיצה- למה כדאי לכם להתחיל לקפוץ- לקפיצה בחבל או ללא חבל יש יתרונות אדירים. בפנים – אימון כושר קצר אונליין ובתוכו תרגילי כושר שמשלבים קפיצה.

תרגילי כושר שמשלבים בתוכם קפיצות הם תרגילים אירוביים ומכילים בתוכם התפרצות נהדרת ומהירה של אנרגיה. תחילה אציין כי אם אתן בהריון או שאתם סובלים ממחלות

מתיחות לגב – מה עושים כשהגב כואב בבוקר? איזה מתיחות עוזרות לשחרור הגב? קבלו אימון כושר קצר אונליין בן 2 דקות שכדאי לעשות אם כואב לכם הגב בבוקר להפחתת כאבי גב.

כאבי גב הם סיבה שכיחה ביותר לפנייה לרופא, בעיקר כאבי גב תחתון. למען האמת 80% – 90% מאיתנו יסבלו מכאבי גב בשלב מסויים בחיים. יש